المپوس کسب و کار دوربین خود را واگذار کرد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
بازیگران قدیمی دنیای دوربین‌، یک به یک کنار می‌کشند؛ در جدیدترین خبر، المپوس اعلام کرده که کسب‌وکار دوربین خود را به شرکت JIP واگذار می‌کند.
تبلیغات

دنیای عکاسی با انتشار خبر تلخ تازه‌ای تحت تاثیر قرار گرفته است. شرکت المپوس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌ عکاسی اعلام کرده که کسب‌وکار تولید دوربین خود را واگذار می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده، کسب‌وکار دوربین المپوس به شرکت JIP واگذار می‌شود. شاید این سوال نیز برای شما مطرح شده باشد که JIP چه شرکتی است؟ جی‌آی‌پی یک شرکت خصوصی ژاپنی است که تخصص اصلی آن تصاحب شرکت‌ها یا بخش‌های ضررده شرکت‌های دیگر، اعمال تغییرات و بهینه‌سازی ساختار شرکت و در نهایت رساندن آن به سوددهی است. JIP پس از سودده کردن شرکت یا کسب‌وکاری که در زمان خرید ضرر ده بود، آن را در شرایط جدید به فروش رسانده و از این طریق درآمدزایی می‌کند. شاید به خاطر بیاورید که JIP چند سال پیش، کسب‌وکار تولید رایانه‌های شخصی سونی یا همان VAIO را تصاحب کرد

المپوس کار خود در دنیای عکاسی را با تولید دوربین‌های عکاسی فوتوگرافیک Zuiko در سال ۱۹۳۶ آغاز کرد. این شرکت در ادامه‌ی راه محصولات خلاقانه‌ی متعددی را روانه‌ی بازار کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Olympus Pen به عنوان یک دوربین بسیار کوچک اشاره کرد. همچنین نباید Zuiko Pearlcorder را فراموش کرد که اولین دوربین فیلمبرداری بود که از نوار کاست مینی استفاده کرد. دوربین‌های سری OM-D بدون آینه المپوس نیز که مجهز به قابلیت تعویض لنز بودند از دیگر محصولات انقلابی این برند به شمار می‌رود. 

المپوس در بیانیه‌ای که در همین رابطه منتشر کرده، ظهور گوشی‌های هوشمند و پیشرفت روزافزون دوربین گوشی‌های هوشمند را اصلی‌ترین عامل برای آغاز و تداوم ضرردهی این شرکت با وجود ارائه‌ی محصولات جدید خوانده است. کسب‌وکار عکاسی المپوس پس از واگذاری به JIP تحت نام NewCo به فعالیت خود ادامه خواهد داد، حال آنکه JIP در نظر دارد تا این کسب‌وکار را با تداوم تولید محصولات سری Zuiko به عنوان دوربین‌ و سری OM-D احیار کند. 

با این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که همچنان شاهد عرضه‌ی دوربین‌های میکرو سه چهارم المپوس بود که با برند ZUIKO راهی بازار می‌شدند. OM-D E-M1 MarkIII را باید آخرین دوربین میکرو سه چهارمی خواند که المپوس راهی بازار کرده است. این دوربین از وجود یک سنسور ۲۰.۴ مگاپیسکی MOS بهره برده و از ویژگی‌های دیگری نظیر سیستم لرزش‌گیر ۷.۵ استاپه برخوردار است. 

باید دید که JIP یا Japan Industrial Partners چگونه می‌تواند کسب‌وکار دوربین‌های عکاسی المپوس را احیا کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات