Sharp از توسعه دوربین فیلمبرداری 8K میکرو چهارسوم خبر داد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شارپ در نمایشگاه CES 2019، از توسعه‌ی دوربینی میکرو چهارسوم با قابلیت ضبط کلیپ‌های 8K خبر داد.
تبلیغات

درحالی‌که هنوز رزولوشن 4K به‌صورت گسترده دردسترس کاربران قرار نگرفته، شرکت‌های مطرح دنیای فناوری به‌دنبال استفاده از استاندارد تصویر 8K هستند. این درحالی است که همچنان بسیاری از کاربران از تلویزیون‌ یا دوربین‌های 4K بی‌بهره هستند و امکان پخش تلویزیونی یا اینترنتی محتوای 4K با پهنای‌باند زیاد محدود است. بااین‌حال، شارپ (Sharp) در جریان نمایشگاه CES 2019 به‌صورت رسمی اعلام کرد مشغول توسعه‌ی دوربینی با توانایی ضبط 8K است. 

در رزولوشن 8K چهاربرابر پیکسل بیشتر درمقایسه‌با 4K وجود دارد. محتوای این استاندارد رزولوشنی برابر با ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ دارد که در‌حال‌حاضر، تنها دوربین‌های انگشت‌شماری توانایی ضبط این دسته از محتوا را دارند. شارپ از اکوسیستم میکرو چهارسوم برای توسعه‌ی این دوربین بهره خواهد برد. این فناوری که پاناسونیک و المپوس مبدع و توسعه‌دهنده‌ی آن هستند، از حسگر‌های کوچک‌تری درمقایسه‌با فول‌فریم‌ها بهره می‌برند. باوجوداین، ابعاد کوچک‌تر حسگر‌ به سازندگان امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری بدون بُروز مشکلاتی اعم از افزایش بیش‌ازحد دمای دوربین دریافت کنند.

درحال‌حاضر، هیچ حسگر میکرو چهارسومی با توانایی ضبط کلیپ‌های 8K وجود ندارد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد شارپ برای تولید این حسگرر همکاری نزدیکی با سونی خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشرشده، این دوربین توانایی ضبط محتوای ویدئویی 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و کدک H.265 را خواهد داشت.

بدنه‌ی دوربین نمایش داده‌شده، شباهت زیادی با دوربین فیلم‌برداری BMPCC4K شرکت بلک‌مجیک (Black Magic) دارد. البته، محصول شارپ از نمایشگر بسیار بزرگ ۵ اینچی بهره برده که تاکنون مشابه آن در دوربین‌هایی با این ابعاد مشاهده نشده است.

شارپ سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ را زمان ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی دوربین 8K خود اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات