اطلاعات و عکس‌های دوربین‌های حرفه‌ای جدید سونی لو رفتند: A99 ، NEX-6 و RX1

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
در چند سال اخیر به تعداد علاقه مندان عکاسی به شدت افزوده شده است، و تمامی بازارها از جمله موبایل به این نیاز بزرگ توجه خاص نشان داده‌اند. اما در نهایت اگر بخواهیم عکس با کیفیت و مناسب بگیریم به یک دوربین مستقل نیاز خواهیم داشت. بسیاری از افراد به این اعتقاد دارند که عکاس خوب باعث شکل گیری عکس خوب می‌شود، اما داشتن بهترین دوربین آزادی عمل بسیار بیشتری را به عکاس ارایه می‌کند و فرد می‌تواند دقیقا هر آنچه انتظار دارد را ثبت کند. 3 دوربین خارق‌العاده سونی قرار است در چند روز آینده معرفی شوند، A99 دوربین فوق حرفه‌ای فریم کامل 24 مگاپیکسلی، NEX-6 دوربین حرفه‌ای بدون آینه 16 مگاپیکسلی و همچنین RX1 یک دوربین کلاسیک با لنز غیرقابل تعویض و با همان سنسور فوق حرفه‌ای A99 است. با زومیت همراه باشید تا این محصولات را با جزییات بیشتر مشاهده کنید.
تبلیغات

دوربین RX1 سونی: لنز Carl Ziess، سنسور فریم کامل ۲۴ مگاپیکسلی:

در ابتدا دوربین RX1 را معرفی می‌کنیم، چرا که واقعا این دوربین همانند یک اثر هنری است و شاید بتوان گفت که بسیاری از خریداران این دوربین تنها به خاطر شکوه این محصول، آن را انتخاب می‌کنند. همان خریدارانی که برای بدنه بدون لنز دوربین‌های Leica حدود 8,000 دلار هزینه می‌کنند. قیمت این دوربین احتمالا 2,799 دلار خواهد بود و از لنز بسیار حرفه‌ای شرکت Carl Ziess با فاصله کانونی 35 میلی‌متر بهره‌‌مند خواهد بود. سنسور این دوربین مشابه A99 یک سنسور فریم کامل 24 مگاپیکسلی است که در کنار لنز Carl Ziess امید ظهور یک ابر قدرت در عرصه عکاسی را می‌دهد، در کنار سنسور و لنز فوق‌العاده، RX1 مجهز به یک بدنه با شکوه فلزی است.

rx1 1

دوربین A99 سونی: سنسور ۲۴ مگاپیکسلی تمام فریم، سیستم آیینه نیمه شفاف SLT

حال نوبت دوربین فوق حرفه‌ای A99 است که بسیاری از مشتاقان عکاسی منتظرش بودند. یک دوربین تمام عیار با سنسور فریم کامل 24 مگاپیکسلی ، سیستم آیینه نیمه شفاف SLT، دو اسلات کارت حافظه SD و SD/MS، صفحه نمایش چرخشی، چشمی OLED ، عکاسی ممتد با سرعت 12 فریم در ثانیه و بسیاری امکانات دیگر که به زودی رسما اعلام خواهند شد. این امکانات، A99 را به یک ابر قدرت دیگر در عکاسی حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

a99 9

دوربین NEX سونی: قابل حمل، اتصال Wi-Fi

در نهایت پرطرفدارترین سری محصولات سونی، یعنی سری NEX است. بسیاری از علاقه‌مندان عکاسی دوربین NEX را به عنوان بهترین دوربین دوم (در کنار تجهیزات فوق حرفه‌ای خود) می‌دانند. اگر در انجمن‌ها و وب‌سایت‌های عکاسی گشت و گذاری داشته باشید، خواهید دید که آرزوی این علاقه‌مندان بدنه دوربین NEX-7 و سنسور دوربین NEX-5N بوده است که سیستم فوکس اتوماتیک آن نیز بهبود یافته باشد و در کنار آن امکان ارتباط Wi-Fi نیز در آن قرار داده شود. تمام این آرزوها در مدل NEX-6 برآورده شده است.

همچنین در یکی از عکس‌ها (تصویر اول مقاله) لنز زوم فشرده سونی نیز به بیرون درز کرده است. این لنز در کنار کیفیت و زوم مناسب، حجم کمی را نیز اشغال می‌کند و می‌تواند در قابل‌حمل‌تر شدن سری NEX موثر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات