۲۶۰٫۰۰۰ عکس در کنار هم، برای خلق نمایشی خیره‌کننده از گذشت زمان در شمال‌غرب اقیانوس آرام

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
این تایم‌لپس خارق‌العاده از ترکیب ۲۶۰٫۰۰۰ عکس از اقیانوس آرام تهیه شده است.
تبلیغات

حتماً تا به حال شاهد تصاویر متحرکی که گذر یک زمان طولانی را در مدتی کوتاه به نمایش می‌‌کشند، بوده‌اید. در عکاسی به این تکنیک که Time-Lapse نامیده می‌شود هر چند ثانیه یک عکس گرفته شده و با کنار هم قرار دادن این تصاویر، یک فیلم‌ جذاب مانند آنچه در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید، شکل می‌گیرد.

در این تکنیک، اتفاقاتی که به آهستگی رخ می‌دهند (مثلاً غروب خورشید)، در فریم‌های عکاسی و پشت‌ سرهم ثبت می‌شوند. در پایان اگر با سرعت معمولی این فریم‌ها نمایش داده شوند، گویی این رخداد طولانی به سرعت درحال وقوع بوده است.

اخیراً عکاسی به نام جان اِکلاند با این تکنیک، مجموعه‌ای خارق‌العاده خلق کرده است.

جان اِکلاند، یک سال گذشته خود را صرف بازدید از مکان‌های مختلف شمال‌غربی اقیانوس آرام در آمریکا کرده و به کمک دوربین خود به ثبت زیبایی‌های خیره‌کننده طبیعی از دریاچه کارتر در ایالت اورگان تا کوه سنت‌هلنز در واشنگتن پرداخته است.

او می‌نویسد:

من عکاسی از پورتلند ایالت اورگان هستم که قصد دارم زیبایی‌های منطقه شمال‌غرب را از نگاه خود و به کمک تکنیک Time-Lapse با شما به اشتراک بگذارم. من مکان‌هایی را برای عکاسی انتخاب نمودم که دوست دارم داستان زمان آنها را به تصویر کشم. اینجا در شمال‌ غربی اقیانوس آرام، فرصت‌های بی‌پایانی برای ثبت عظمت‌های جهان پیرامونمان وجود دارد. من کشف کردم هنگامی که زمان، قصه‌گو باشد، نوعی خاص از حقیقت پدیدار می‌شود.

اکلاند، به عکاسی خود پس از ثبت حدود ۲۶۰هزار عکس با حجمی نزدیک به ۶.۳ ترابایت پایان داد.

تجهیزات او شامل یک دوربین کانن 5D Mark II، دو دوربین Mark IIIs، یک لنز 24 میلیمتری f/۱.4 II، یک لنز 16-35 میلیمتری f/2,8 II، یک لنز ۲۴-۷۰ میلیمتری f/2.8 و دو سه‌پایه بوده است.

او می‌گوید راز ساخت این ویدئوی بازه‌ طولانی آزمون و خطا است. صرف ساعت‌های طولانی برای دریافتن این مسأله که کدام روش درست و کدامیک نادرست و بی‌نتیجه است.

اگر از ما بپرسید، خواهیم گفت او روش درست را یافته است. اینگونه نیست؟

این ویدئوی چشم‌نواز و نتیجه کار جان اکلاند را ببینید و نظر خود را با دیگران درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات