NHK دوربین فیلم‌برداری 8K با قابلیت ضبط ویدیو ۱۲۰ هرتز را معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
طی هفته‌های اخیر شاهد معرفی چندین محصول 4K شامل دوربین و تلویزیون‌های مختلف بودیم. هر از چند گاهی نیز خبری از محصولات 8K به گوش می‌رسد. اما تنها با افزایش رزولوشن نمی‌توان تجربه کاربر را ارتقاء داد و نرخ فریم نیز باید افزایش یابد، مخصوصا وقتی با فیلم اکشن یا حرکات ورزشی سریع روبرو باشیم، نیاز به فریم‌های بیشتر در هر ثانیه کاملا حس می‌شود. حال کمپانی NHK نمونه اولیه از یک دوربین Super Hi-Vision را با نرخ دو برابری فریم در ثانیه، معرفی کرده است، دوربینی که نمونه‌ای از آینده دوربین‌های فیلم‌برداری است.
تبلیغات

دوربین‌های فیلم‌برداری رایج بازار معمولا روی ۶۰ هرتز یا ۶۰ فریم در ثانیه کار می‌کنند اما دوربین جدید NHK علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن 8K، از فرکانس ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. نتیجه کار در تصاویر ثابت و یا کم تحرک تفاوتی نمی‌کند اما وقتی یک تصویر متحرک یا ورزشی و از این قبیل را با دوربین 120Hz فیلم‌برداری می‌کنید تفاوت کاملا مشهود خواهد بود.

فیلم‌های ۱۲۰ هرتز، روان و بدون لرزش نمایش داده می‌شوند و جزئیات تصویر نیز به لطف رزولوشن بسیار بالای 8K (معادل 7680 در  4320 پیکسل) فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند. همانطور که می‌دانید بسیاری از تلویزیون‌های امروزی فرکانس بالاتر از ۶۰ هرتز دارند و برخی تا ۶۰۰ هرتز نیز جلو رفته‌اند، اما از آنجایی که محتوا تمام ویدیوهای فعلی بر مبنای ۶۰ هرتز تهیه می‌شوند، پخش آنها در تلویزیون‌های بالای ۶۰ هرتز نیز تفاوت چندانی در دید کاربر ایجاد نمی‌کند. حال وقتی خود محتوا با ۱۲۰ هرتز ضبط شود، ویدیوها به صورت کاملا طبیعی و متفاوت به نمایش در می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات