NANO1 محصول TinyMOS؛ کوچکترین دوربین نجومی جهان

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین NANO1 محصولی از شرکت TinyMOS، با ابعادی سه برابر کوچکتر از دوربین نسل قبلی‌اش، عنوان کوچک‌ترین دوربین نجومی جهان را از آن خود می‌کند.
تبلیغات

دوربین بعدی شرکت TinyMOS موسوم به NANO1، کوچک‌ترین دوربین نجومی جهان خواهد شد. TinyMOS قصد دارد در حوزه‌ی عکاسی نجومی، تبدیل به شرکتی همچون گوپرو (GoPro) شود و معرفی دوربین جدید، این شرکت را یک گام به این هدف نزدیک‌تر می‌کند.

دوربین NANO1، تاج پادشاهی کوچک‌ترین دوربین ستاره‌شناسی جهان را بر سر خواهد گذاشت و در حوزه‌ی اخترشناسی به‌عنوان کوچک‌ترین دوربین جهان شناخته می‌شود.

دوربین NANO1

شرکت TinyMOS در سال ۲۰۱۵ میلادی، اولین دوربین خود موسوم به TINY1 را به‌صورت رسمی معرفی کرد. در آن زمان TINY1 به‌عنوان دوربینی در ابعاد کوچک شناخته می‌شد. جالب است بدانید نسخه‌ی جدیدNANO1 مخصوص عکاسی نجومی از نسخه‌ی سال ۲۰۱۵ سه برابر کوچکتر خواهد بود و وزنی کمتر از ۱۰۰ گرم (‌۳.۵ اونس)‌ خواهد داشت. ابعاد کوچک دوربین و وزن سبک آن باعث می‌شود که محصول جدید TinyMOS، به‌عنوان دوربینی مناسب برای کوهنوردی و بیابان‌گردی مورد استفاده قرار گیرد. دوربین جدید نسبت به نسخه‌ی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۵، علاوه‌بر اینکه از ابعادی در حدود سه برابر کوچکتر بهره می‌برد،‌ از قدرت بیشتری هم برخوردار خواهد بود. TinyMOS ادعا می‌کند که NANO1 در حدود سه برابر قدرتمند‌تر از TINY1 است. دوربین جدید از سنسور BSI یا سنسور BACK SIDE-ILLUMINATED سونی بهره می‌برد که قابلیت جذب نور بیشتری از کل نور تابیده‌شده به سطح سنسور را دارد. سنسور BSI‌ سونی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی و ویدئوهای ۴K تهیه کنند. 

دوربین NANO1
دوربین NANO1
دوربین NANO1
دوربین NANO1
دوربین NANO1

در قسمت جلویی دوربینNANO1 امکان نصب لنز مانت قابل تعویض دوگانه وجود دارد که می‌تواند از دو هر لنز مانت M12 و مانت C پشتیبانی کند. کاربران دوربین نجومی NANO1 برای کنترل، دانلود و اشتراک‌گذاری عکس‌ها می‌توانند از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS استفاده کنند. کاربران می‌توانند برای ثابت نگه داشتن دوربین نجومی و کوچک NANO1 روی سطوح مختلف، از لوازم جانبی همچون پایه‌ی نگهدارنده استفاده کنند. یکی از لوازم جانبی مورد استفاده در دوربین جدید، امکان نصب آن روی سه‌پایه‌ با ریل‌های قابل تنظیم Arca Swiss است که برای نصب دوربین روی سیستم‌های بزرگ‌تر کاربرد دارد. 

در ویدئوی ذیل می‌توانید تایم‌لپس مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ی دوربین نجومی NANO1 در شهر مرسینگ مالزی را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات