هسلبلاد از سه لنز جدید خانواده XCD رونمایی کرد

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
مطالعه 4 دقیقه
هسل بلاد در رویداد فتوکینا ۲۰۱۸ و در سکوت خبری از سه لنز جدید و بسیار توانمند خود برای دوربین‌های X1D رونمایی کرد.
تبلیغات

در رویداد‌های فناوری عموما شرکت‌های حاضر تمام تلاش خود را برای جذب بیشتر نظر کارشناسان و مراجعه‌کنندگان به کار می‌گیرند. رویداد فتوکینا ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نبود و برند‌های مطرح دنیای عکاسی حتی با وجود نداشتن محصولی درخور برای رونمایی، با ارائه‌ی نقشه‌ی راه و برنامه‌ی خود برای تولید و عرضه‌ی محصولاتی توانمند در آینده‌ی نزدیک، سعی بر خودنمایی داشتند. اما در این بین، هسل‌بلاد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای دوربین‌های عکاسی مدیوم فرمت و حرفه‌ای، روند متفاوتی را پیش گرفت و در سکوت رسانه‌ای سه لنز جدید خانواده‌ی XCD را معرفی کرد.

لنز ۸۰ میلی‌متری f/1.9 این شرکت به‌عنوان سریع‌ترین نمونه‌ی موجود با فوکوس خودکار، بیش از سایر خودنمایی می‌کند. لنز ۶۵ میلی‌متری f/2.8 و نسخه تله‌فوتو ۱۳۵ میلی‌متری f/2.8، دیگر عضوهای جدید خانواده‌ی XCD‌ هستند که همگی به قابلیت فوکوس خودکار مجهز و برای دوربین‌های مدیوم‌فرمت ساخته‌ شده‌اند. درنهایت نیز هسل‌بلاد از تله‌کانورتر ۱.۷ برابری مخصوص لنز‌های خود نیز رونمایی کرد.

لنز هسلبلاد Hasselblad

هسل‌بلاد ۸۰ میلی‌متری به‌لطف گشودگی حداکثری دیافراگم f/1.9، سریع‌‌ترین نمونه‌ی تولیدشده توسط این شرکت به‌شمار می‌رود. با استفاده از موتور‌های فوکوس خودکار دوگانه و کیفیت مثال‌زدنی المان و عدسی‌های به‌کاررفته، لنز ۸۰ میلی‌متری XCD‌ هسل‌بلاد به یکی از آرزو‌های هر عکاسی تبدیل شده است. این لنز در سیستم ۳۵ میلی‌متری معادل فاصله‌ی کانونی ۶۳ میلی‌متر و f/1.5 خواهد بود. به‌لطف قطر ۷۷ میلی‌متری دهانه‌ی لنز، امکان استفاده از بسیاری از فیلتر‌های موجود نیز در دسترس خواهد بود. 

سریع‌ترین لنز پرایم هسل‌بلاد برای فوکوس روی سوژه به حداقل ۷۰ سانتی‌متر فاصله نیاز خواهد داشت. عکاسان حرفه‌ای و تجاری ژانر‌های پرتره، طبیعت و محصولات، این لنز و توانایی‌های آن در تولید تصاویری واضح با بوکه‌ی فوق‌العاده را بسیار کاربردی خواهند یافت. همانند سایر اعضای خانواده‌ی XCD، این لنز ۸۰ میلی‌متری نیز از شاتر مرکزی یکپارچه بهره می‌برد و میزان نوردهی ۶۰ دقیقه تا ۱/۲۰۰۰ ثانیه را فراهم می‌آورد.

لنز هسلبلاد Hasselblad

دیگر لنز‌های جدید هسل‌بلاد را نمونه‌های XCD 2.8/65 و XCD 2.8/135 تشکیل می‌دهند. نمونه‌ی ۶۵ میلی‌متری f/2.8، با فاصله‌ی کانونی معادل ۵۰ میلی‌متری در سیستم فول‌فریم و حداقل فاصله‌ی فوکوس ۰.۵ متری، خود را به‌عنوان یکی از پرکاربردترین نمونه‌های موجود معرفی می‌کند که عکاسان ژانر‌های مختلف اعم از شهری، مسافرتی و کاربرد‌های عادی می‌توانند از آن بهره ببرند. 

لنز هسلبلاد Hasselblad

لنز تله‌فوتوی ۱۳۵ میلی‌متری f/2.8 درکنار کانورتور ۱.۷ برابری، دیگر محصول جدید هسل‌بلاد برای عکاسان ژانر پرتره، منظره، حیات‌وحش و ورزشی است. این لنز با حداقل فاصله‌ی فوکوس یک متری، بدون استفاده از کانورتور خود در سیستم فول‌فریم معادل نمونه‌های ۱۰۵ میلی‌متری است. درحالی‌که با اتصال تله‌کانورتور فاصله‌ی کانونی ۲۳۰ میلی‌متری (۱۷۸ میلی‌متر در سیستم ۳۵ میلی‌متری) و حداکثر گشودگی دیافراگم f/4.8 و حداقل فاصله‌ی فوکوس ۱.۰۵ متر برای عکاسان به ارمغان می‌آید.

لنز هسلبلاد Hasselblad

دو لنز مذکور نیز همانند دیگر اعضای خانواده‌ی XCD قابلیت نوردهی از ۶۰ دقیقه تا ۱/۲۰۰۰ ثانیه را به همراه دارند.

کاربران و عکاسان حرفه‌ای می‌توانند لنز‌های جدید هسل‌بلاد را به قیمت زیر تهیه کنند:

  •  XCD 80mm با قیمت ۴٬۸۴۵ دلار
  • XCD 65mm با قیمت ۲٬۷۵۰ دلار
  • XCD 135mm با قیمت ۴٬۰۵۰ دلار
  • XCD 135mm lens به همراه X Converter 1.7 با قیمت ۴٬۸۴۵ دلار

نمونه تصاویر لنز‌های جدید هسل‌بلاد:

نمونه عکس لنز هسلبلاد
نمونه عکس لنز هسلبلاد
نمونه عکس لنز هسلبلاد
نمونه عکس لنز هسلبلاد
نمونه عکس لنز هسلبلاد
نمونه عکس لنز هسلبلاد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات