فوجی فیلم GFX 50R با سنسور مدیوم فرمت در بدنه‌ای کوچک معرفی شد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
فوجی‌فیلم با معرفی عضو جدید خانواده‌ی GFX، سعی بر تصاحب بازار دوربین‌های عکاسی مدیوم فرمت دارد.
تبلیغات

فوجی فیلم کنفرانس جذابی در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸ داشت؛ این شرکت در کنار خبر از توسعه‌ی دوربین مدیوم فرمت بدون آینه و ۱۰۰ مگاپیکسلی خود، از نمونه‌ی فوق‌العاده توانمند و مدیوم فرمت GFX 50R نیز رونمایی کرد. این دوربین شباهت‌های زیادی با برادر بزرگ‌تر خود، GRX 50S دارد. بااین‌حال سبک طراحی کلاسیک و شباهت آن با دوربین‌های رنج‌فایندر قدیمی، باعث شده است تا دوربین جدید فوجی‌فیلم در کنار قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی تصویر‌برداری، ظاهر جذابی نیز داشته باشد.

فوجی‌فیلم GFX 50R شبیه به نمونه‌ی بزرگ‌‌تر شده‌ی دوربین X-E3 است. این دوربین با وجود حفظ کیفیت ساخت عالی و مشخصه‌ی مقاومت در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی، ۱۴۵ گرم از اولین محصول مدیوم‌فرمت و بدون آینه‌ی این شرکت (GFX 50S) سبک‌تر است. فوجی‌فیلم از منظره‌یاب الکترونیکی با ۳.۶۹ میلیون‌نقطه و بزرگ‌نمایی ۰.۷۷ برابر در جدیدترین دوربین حرفه‌ای خود استفاده کرده است. نمایشگر ۳.۲ اینچی و لمسی به کار رفته در GFX 50R نیز تنها قابلیت تیلت به سمت بالا را دارد درحالی‌که نمونه‌ی موجود در GFX 50S از امکان چرخش در راستای سه محور بهره می‌برد.

فوجی‌فیلم FujiFilm GFX 50R

ابعاد کوچک‌تر فوجی‌فیلم GFX 50R منجر به حذف برخی از کلید‌های کنترلی دستگاه شده است. بااین‌حال همچنان حلقه‌های کنترلی سرعت شاتر، ایزو و جبران نوردهی دردسترس کاربران حرفه‌ای خواهد بود.

فوجی‌فیلم FujiFilm GFX 50R

دوربین مدیوم فرمت GFX 50R، همانند برادر بزرگ‌تر خود به سنسور ۵۱.۴ مگاپیکسلی در اندازه‌ی ۳۲.۹ × ۴۳.۸ میلی‌متر در کنار پردازنده‌ی X Processor Pro مجهز شده است تا در زمینه‌ی عکاسی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. سنسور بزرگ با رزولوشن بالای این دوربین، آن را به آرزوی عکاسان ژانر پرتره، منظره، مد و شهری تبدیل می‌کند. تعبیه‌ی دو درگاه کارت حافظه‌ی SD با پشتیبانی از انواع UHS-II نیز به عکاسان آزادی عمل بالایی در نحوه‌ی ثبت محتوای تصویری خود خواهد داد.

فوجی‌فیلم FujiFilm GFX 50R

یکی از برتری‌های 50R نسبت به 50S، تجهیز آن به بلوتوث است که امکان برقراری ارتباط و ارسال سریع تصاویر ثبت شده به گوشی یا کامپیوتر شخصی را فراهم می‌کند. به گفته‌ی مدیران فوجی‌فیلم، دوربین GFX 50R به واسطه‌ی استفاده از باتری‌های لیتیوم‌یون NP-T125 مشابه با GFX 50S، توانایی ثبت ۴۰۰ تصویر با هر شارژ را خواهد داشت.

فوجی‌فیلم FujiFilm GFX 50R

فوجی‌فیلم دوربین مدیوم فرمت GFX 50R را از آبان ماه (نوامبر) با قیمت ۴۴۹۹ دلار (۲۰۰۰ دلار ارزان‌تر GFX 50S) به فروش خواهد رساند.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین فوجی‌فیلم GFX 50R:

نمونه عکس دوربین فوجی فیلم GFX 50R
نمونه عکس دوربین فوجی فیلم GFX 50R
نمونه عکس دوربین فوجی فیلم GFX 50R
نمونه عکس دوربین فوجی فیلم GFX 50R

نظر شما در رابطه با هیولای مدیوم فرمت و جدید فوجی‌فیلم چیست؟ آیا با سرمایه‌گذاری فوجی‌فیلم، کاهش قیمت و همه‌گیر شدن این دسته از دوربین‌ها ممکن خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات