سیگما از پنج لنز جدید برای دوربین‌های کانن، نیکون، سونی و میکرو چهارسوم رونمایی کرد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
سیگما با معرفی لنز‌های جدیدی، هم‌چنان خود را به‌عنوان یکی از برترین و در عین حال بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان لنز در جهان معرفی می‌کند.
تبلیغات

سیگما رویداد فتوکینا ۲۰۱۸ را بهترین فرصت برای معرفی و نمایش جدیدترین محصولات خود دید. این شرکت نام‌دار ژاپنی در همین راستا به معرفی پنج عضو جدید خانواده‌ی لنز‌های خود از نمونه‌ی واید تا تله‌فوتو، پرداخت.

لنز ۲۸ میلی‌متری F1.4 DG HSM Art سیگما

لنز ۲۸ میلی متری سیگما

پس از معرفی لنز ۲۸ میلی‌متری سونی، اکنون نوبت به سیگما رسیده است لنز پرایم و واید خود را به بازار عرضه کند. از میان مهم‌ترین ویژگی‌های لنز واید جدید سیگما، می‌توان به مواردی همچون بهبود نمایش پرتوهای نور و انحراف رنگی درکنار کاهش قابل‌توجه اعوجاج در تصویر اشاره کرد. سیگما از موتور هایپرسونیک مخصوص خود در این لنز بهره برده است تا عملیات فوکوس خودکار (AF) در کمترین زمان ممکن انجام شود. همچنین باید به توانایی مقابله دربرابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی اشاره کرد تا کاربران بدون نگرانی در شرایط جوی گوناگون قادر به ثبت تصاویر خود باشند. سیگما این لنز را برای مانت دوربین‌های DSLR کانن و نیکون و همچنین مانت E دوربین‌های بدون آینه سونی عرضه خواهد کرد.

لنز ۴۰ میلی‌متری F1.4 DG HSM Art سیگما

لنز ۴۰ میلی متری سیگما

دیگر عضو جدید خانواده‌ی لنز‌های سیگما، نمونه‌ی پرایم ۴۰ میلی‌متری با F1.4 است. این فاصله‌ی کانونی که پیش‌تر تنها در لنز و دوربین‌های سینمایی به کار گرفته می‌شد، اکنون در لنز دوربین‌های عکاسی معمولی نیز در دسترس خواهد بود تا کاربران قادر به ضبط محتوایی مشابه نمونه‌های سینمایی باشند. استفاده از سه المان FLD و SLD برای کاهش حداکثر پراکنش امواج نوری در این لنز باعث شده است تا شاهد کاهش قابل‌توجه انحراف رنگی باشیم. دریچه‌ی عریض دیافراگم این دوربین نیز، امکان ثبت تصاویری بسیار باکیفیت در شرایط نوری تاریک نیز فراهم می‌کند. به‌گفته‌ی مدیران سیگما، با اعوجاج کمتر از ۱ درصد و حذف تقریبی تمام نقاط نوری ناشی از تفریق نور، لنز ۴۰ میلی‌متری جدید این شرکت برای تصویربرداری 8K و ثبت بوکه‌‌‌ای فوق‌العاده، گزینه‌ی ایده‌آلی خواهد بود. این لنز نیز برای مانت دوربین‌های DSLR کانن و نیکون و همچنین مانت E دوربین‌های بدون آینه سونی عرضه خواهد شد.

لنز ۵۶ میلی‌متری F1.4 DC DN Contemporary سیگما

لنز ۵۶ میلی متری سیگما

غول دنیای لنز‌ دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، همواره نگاه ویژه‌ای به دوربین‌های بدون آینه داشته است و در همین راستا نیز محصولات متنوعی برای مانت E سونی و سیستم میکرو چهارسوم (دوربین‌های پاناسونیک و المپوس) عرضه کرده است. لنز ۵۶ میلی‌متری جدید این شرکت با بدنه‌ای کوچک، کیفیت تصویر عالی بوکه‌ی فوق‌العاده به واسطه‌ی حداکثر گشودگی دیافراگم F1.4، گزینه‌ی ایده‌آلی برای کاربران سیستم‌های مذکور خواهد بود. سیگما این لنز را به واسطه‌ی سیستم فوکوس خودکار آرام و سریع محصولی بسیار کاربردی برای فیلم‌برداری معرفی کرده است. در صورت استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره یا چشم سوژه، لنز ۵۶‌ میلی‌متری سیگما به خوبی قابلیت تعقیب سوژه و انجام فوکوس پیوسته روی آن را دارد.

لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری F2.8 DG OS HSM Sports سیگما

لنز ۲۰۰ -۷۰ میلی متری سیگما

جدیدترین لنز تله‌فوتو سیگما را می‌توان یکی از مورد انتظارترین محصولات این شرکت نیز قلمداد کرد. در صورتی که به عکاسی از ژانر ورزشی و حیات‌وحش مشغول باشید، از لنز‌های سریع با دیافراگم باز بهره برده‌اید. سیگما برای این دسته از کاربران، جدیدترین نسخه‌ی لنز محبوب ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری خود را با بدنه‌ای سبک از آلیاژ منیزیم درکنار قابلیت مقاومت دربرابر شرایط آب‌و‌هوایی، بروز کرده است. غول ژاپنی دنیای تصویربرداری، از ۱۰ المان با پراکنش حداقل، در ساخت این لنز استفاده کرده است تا تصاویری با جزئیات و وضوح بسیار بالا را از بخش میانی قاب تا کنار آن به ارمغان آورد. بوکه‌ی طبیعی و روان از دیگر قابلیت‌های لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری جدید سیگما است. کاربران دوربین‌های سیگما و همچنین DSLR-های کانن و نیکون، به‌زودی امکان خریداری و بهره‌ بردن از این لنز را خواهند داشت.

لنز ۶۰۰-۶۰ میلی‌متری F4.5-6.3 DG OS HSM Sports سیگما

لنز ۶۰۰ - ۶۰ میلی متری سیگما

سیگما با تولید لنز ۶۰۰-۶۰ میلی‌متری، لقب اولین لنز با زوم اپتیکال ۱۰ برابر و فاصله‌ی کانونی حداکثری ۶۰۰ میلی‌متر را به خود اختصاص داده است. با استفاده از ۲۵ المان در ۱۹ گروه، لنز سوپرتله‌فوتو سیگما کیفیت تصویر بسیار خوبی را در تمام بازه‌ی فاصله‌ی کانونی در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. به‌گفته‌ی مدیران سیگما، فناوری لرزشگیر Intelligent OS به کار رفته در این لنز امکان حذف لرزش‌ها را تا ۴ استاپ فراهم می‌کند که عملکرد بسیار خوبی تلقی می‌شود. همچنین به واسطه‌ی دقت بالا در طراحی و ساخت عدسی‌های آن، پدیده‌ی اعوجاج و انحراف رنگی به حداقل خود رسیده است. با استفاده از آلیاژ منیزیم در ساخت بدنه‌ی این لنز، عکاسان دیگر نگرانی از بابت کیفیت و طول عمر آن نخواهند داشت. سیگما این لنز را در دسترس کاربران دوربین‌های DSLR کانن و نیکون به قیمت ۱۹۹۹ دلار از ماه آینده‌ی میلادی قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات