سونی نسل جدید سنسورهای گلوبال شاتر میکرو چهار سوم را معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
سونی روز گذشته به‌صورت رسمی از نسل جدید سنسورهای گلوبال شاتر با ابعاد APS-C رونمایی کرد؛ این سنسورِ نوع سیماس، از ویژگی‌های جذابی بهره‌مند است.
تبلیغات

ظاهر شایعه‌ای که چندی پیش وب‌سایت SonyAlphaRumors در مورد ساخت سنسور جدید سونی منتشر کرده بود، اخیرا رنگ حقیقت به‌خود گرفته است. این شرکت به‌تازگی صفحه‌ی مربوط به سنسورهایش را به‌روزرسانی و یک‌سری سنسور گلوبال شاتر را در تقریبا تمامی فرمت‌های ممکن به‌ آن اضافه کرده است. یکی از هیجان‌انگیزترین سنسورها، سنسور جدید گلوبال شاتر با ابعاد APS-C (معادل ۲۳.۵ در ۱۵.۶ میلی‌متر) است که از استاندارد میکرو چهار سوم پشتیبانی می‌کند.

این سنسور از نوع ۳۱ مگاپیکسلی است و جالب اینکه از فرمت 4:3 بهره‌مند است. هنوز مشخص نیست که این سنسور در چه دوربینی مورداستفاده قرار خواهد گرفت؛ نمی‌توان انتظار داشت که Sony از سنسور ۳۱ مگاپیکسلی APS-C جدیدش در دوربین‌های E-Mount خود استفاده کند.

این سنسور جدید که IMX342LQA نام دارد، از نوع ۲۷.۹ میلی‌متری سیماس است، از ۳۱.۴۹ میلیون پیکسل موثر بهره می‌گیرد و مصرف باتری کمی دارد. از میان دیگر مشخصات آن می‌توان به بهره‌مند بودن از درایور H/V، مدار ارتباطی سریالی، فرکانس‌های ورودی 37.125 MHz / 74.25 MHz / 54 MHz، حالت اسکن تمام‌پیکسل و حالت ROI اشاره کرد.

مشخصات کلی سنسورهای جدید سونی

محصول

رزولوشن

سایز عکس

سایز پیکسل (بر حسب میکرومتر)

حداکثر نرخ فریم (بر حسب فریم بر ثانیه)

I/F

کروم

تکنولوژی

IMX367LLA

۱۹.۶۶M

۴/۳ (‍۱:۱)

۳.۴۵

۴۳.۰ (۸ بیت)

SLVS

SVLS-EC

مونوکروم

گلوبال شاتر

IMX342LLA/LQA

۳۱.۴۹M

APS-C

۳.۴۵

۳۵.۴ (۸ بیت)

SLVS

SVLS-EC

مونوکروم RGB

گلوبال شاتر

IMX392LLA/LQA

۲.۳۵M

۱/۲.۳

۳.۴۵

۲۰۱.۴ (۸ بیت)

Sub LVDS Serial

مونوکروم RGB

گلوبال شاتر

در ضمن سونی گفته است که حداکثر نرخ فریم این سنسور در حالت اسکن تمام‌پیکسل، ۴۳ فریم بر ثانیه ۸ بیت، ۳۹.۶ فریم بر ثانیه ۱۰ بیت و ۲۸.۳ فریم بر ثانیه ۱۲ بیت خواهد بود. در کنار این‌ها، سنسور جدید سونی دارای مبدل آنالوگ به دیجیتال ۸ بیت، ۱۰ بیت و ۱۲ بیت و رابط I/O خواهد بود.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات