سونی از لنز سوپرتله ۴۰۰ میلی‌متری با قیمت ۱۲ هزار دلار رونمایی کرد

شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لنز جدید سونی در کنار دوربین‌ فوق‌سریع a9، یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌های دنیای عکاسی را تشکیل می‌دهند.
تبلیغات

سونی پیش از این خبر از توسعه‌ و عرضه‌ی لنز ۴۰۰ میلی‌متری خود داده بود. حال این شرکت به‌صورت رسمی از لنز سوپرتله‌ی بسیار گران‌قیمت خود برای مانت E دوربین‌های سری آلفا رونمایی کرد. لنز ۴۰۰ میلی‌متری F2.8 GM OSS سونی از ماه آینده‌ی میلادی با قیمت ۱۲٬۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. فوکوس دقیق و سریع، راحتی کار و کیفیت بالا از اولویت‌های اصلی سونی در طراحی این لنز بوده است.

جدید‌ترین لنز سونی با وجود وزن ۲.۷ کیلوگرمی، از بسیاری از رقبای خود (میانگین وزن ۳.۵ کیلوگرم) سبک‌تر است تا در کنار حمل و نقل ساده‌تر، به ادعای سونی امکان ثبت تصاویر بدون سه پایه و روی دست نیز در دسترس باشد. به دلیل استفاده از دو موتور خطی جدید، هنگام اتصال به دوربین a9 شاهد سرعت فوکوس و تعقیب سوژه تا ۵ برابر سریع‌تر نسبت به سایر‌ لنز‌های تله‌ی سونی، نظیر ۳۰۰ میلی‌‌متری F.8 G2 خواهیم بود. بدین ترتیب این لنز گزینه‌ای ایده‌آل برای تعقیب سوژه‌های سریع مانند حیوانات و ورزشکاران خواهد بود. 

با المان‌های اپتیکی کمتر (شامل سه فلوئوریت و یک المان ED) نحوه‌ی طراحی عدسی‌‌های این لنز برای آن، امکان کاهش پدیده‌ی اعوجاج رنگی (Chromatic Aberration) را فراهم می‌کند. استفاده‌ی سونی از آلیاژ منیزیم در کنار هود از جنس فایبرکربن و کاهش المان‌های اپتیک، باعث شده است تا با وجود وزن و ابعاد کمتر، عمر بیشتری به ارمغان بیاید.

لنز 400 میلی‌متری F2.8 سونی Sony

نیل مَنوویتز، نایب رئیس بخش تصویربرداری سونی در خصوص لنز ۴۰۰ میلی‌متری جدید این شرکت گفت:

ما از معرفی لنز ۴۰۰ میلی‌متری F2.8 خود بسیار هیجان‌زده‌ایم. جدید‌ترین عضو خانواده‌ی لنز‌های باکیفیت سری G‌ سونی کیفیت تصویر فوق‌العاده و طراحی با بدنه‌ای سبک و کوچک را به همراه دارد تا آزادی عمل بی‌نظیری در خانواده‌ی لنز‌های سوپرتله به ارمغان آورد. با تلفیق توانایی‌های این لنز و سرعت فوکوس فوق‌العاده و عکاسی پیاپی دوربین‌های فول‌فریم مانت E، امکان ثبت تصاویر از سوژه و شرایطی در دسترس خواهد بود که پیش از این غیرممکن به‌نظر می‌رسید.

مهندسان سونی مکانی مخصوص برای تعبیه‌ی فیلتر‌های ۴۰.۵ میلی‌متری را در بدنه‌ی لنز طراحی کرده‌اند؛ هم‌چنین فیلتر پولاریزه‌ی جدیدی در کنار این لنز از ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد، این لنز از چندین کلید فیزیکی در بدنه‌ی خود بهره می‌برد که امکان کنترل قابلیت‌هایی اعم از نحوه‌ی فوکوس و حالت لرزش‌گیر در کنار کلیدی مخصوص برای سفارشی‌سازی تنظیمات مورد نظر کاربر را در دسترس قرار می‌دهد.

لنز 400 میلی‌متری F2.8 سونی Sony

سونی در کنار معرفی لنز جدید خود نسخه‌ی جدید فریم‌ور دوربین a9‌ را نیز معرفی کرد. نسخه‌ی سوم فریم‌ور این دوربین فوق‌سریع، آن را برای فعالیت بهتر با لنز تله‌ی ۴۰۰ میلی‌متری آماده می‌کند تا بدین ترتیب سبد محصولات سونی یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌های پیش‌روی عکاسان ژانر ورزشی و حیات وحش باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات