کانن دو لنز جدید 200 - 70 میلی متری از سری EF را رونمایی کرد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کانن روز گذشته دو لنز جدید ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری از سری EF رونمایی کرد که برای عکاسان حرفه‌ای راهی بازار خواهند شد.
تبلیغات

کانن روز گذشته دو لنز جدید از سری EF رونمایی کرد که شامل لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری f/2.8L IS III و لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری f/4L IS II هستند. براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کانن، این دو لنز برای استفاده توسط عکاسان حرفه‌ای راهی بازار می‌شود. کانن اعلام کرده است که می‌توان از این لنزها در کاربردهای مختلفی نظیر عکاسی از حیات وحش، منظره، پرتره و عکاسی ورزشی استفاده کرد. لنز‌های ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری از سری EF کانن جزو محبوب‌ترین لنزهای این شرکت ژاپنی است که با وجود بهره‌گیری از محدوده‌ی زوم بالا، فرم فکتور کوچکی دارد.

لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری F/2.8L IS III را باید جدیدترین مدل این لنز پرچم‌دار خواند که توسط بخش بزرگی از عکاسان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های جدید این لنز باید به بهره‌گیری از ASC یا Air Sphere Coating اشاره کرد که درواقع یک روکش جدید برای جلوگیری از انعکاس نور، پخش نور یا Flaring و Ghosting است. همچنین باید به یک روکشی فلوئوری در عدسی‌های پشت و جلو اشاره کرد که هرگونه لکه یا اثر انگشت را دفع می‌کند.

لنز جدید ۲۰۰-۷۰ کانن از سری EF

لرزش‌گیر اپتیکال مورد استفاده در این لنز امکان تصحیح ۳.۵ استاپی سرعت شاتر را فراهم می‌کند که در مقایسه با تصحیح ۴ استاپی نسل پیشین کاهش پیدا کرده است.

لنز جدید ۲۰۰-۷۰ کانن از سری EF

کانن مدعی است که تقریبا تمام مشخصات فنی این لنز در مقایسه با نسل پیشین تغییر آنچنانی نداشته است. از جمله‌ی مشخصات فنی این لنز باید به بهره‌گیری از یک موتور حلقه‌ای اولتراسونیک، فاصله‌ی حداقلی ۱.۲ متری برای فوکوس و استفاده از ۲۳ عدسی در ۱۹ گروه اشاره کرد که درکنار یک دیافراگم ۸ حلقه‌ای قرار گرفته است. تصاویر زیر با استفاده از همین لنز با فاکتور‌های متفاوت عکاسی نظیر سرعت شاتر، حساسیت حسگر و دیافراگم متفاوت ثبت شده‌اند.

تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن
تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن
تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن
تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن

لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری f/2.8L IS III کانن از اوت سال جاری میلادی با برچسب ۲۰۹۹ دلاری راهی بازار خواهد شد.

دومین لنزی که کانن رونمایی کرده، لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری F/4L IS II است که برای عکاسان آماتور با سابقه تولید شده. این لنز از وجود ویژگی‌ها و قابلیت‌های به‌روزرسانی‌شده‌ی جدیدی بهره می‌برد که البته بیشترین تغییرات مربوط‌به سیستم تثبیت‌کننده‌ی تصویر است.

لنز جدید ۲۰۰-۷۰ کانن از سری EF

سیستم لرزش‌گیر اپتیکال این لنز قادر است ۵ استاپ تغییر سرعت شاتر را اعمال کند که در مقایسه با ۴ استاپ تغییر نسل گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است. همچنین باید به سیستم تثبیت‌کننده‌ی تصویر در این لنز اشاره کرد که در مقایسه با دو حالت در نسل پیش به سه حالت افزایش پیدا کرده است. سه حالت مورد استفاده شامل عکاسی از سوژه‌های ساکن، حالت پنینگ و سوژه‌های در حال حرکت با سرعت بالا است. همچنین باید به کاهش صدای سیستم تثبیت‌کننده اشاره کرد که استفاده از این لنز در محل‌هایی نظیر سالن‌های تئاتر و کنسرت را بهتر کرده است.

لنز جدید ۲۰۰-۷۰ کانن از سری EF

لنز جدید کانن از حداقل فاصله‌ی فوکوس یک متری بهره می‌برد. همچنین باید به روکش Super Spectra Coating برای کاهش اثر Flaring و Ghosting و دیافراگم ۹ تیغه‌ای به همراه ۲۰ عدسی که در ۱۵ گروه قرار گرفته‌اند اشاره کرد. در عدسی‌های پشت و جلو از روکش فلوئوری استفاده شده است تا لکه یا اثر انگشتی روی لنز قرار نگیرد. در ادامه می‌توانید شماری از تصاویر ثبت‌شده با استفاده از این لنز را مشاهده کنید.

تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن
تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن
تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن
تصاویر ثبت شده با لنز جدید EF کانن

کانن اعلام کرده است که این لنز را با قیمت ۱۲۹۹ دلار از اواخر ژوئن سال جاری راهی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات