سونی هندی‌کم 4K خود را با بزرگنمایی 20 برابر معرفی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌های دستی یا هندی‌کم‌ها است. این کمپانی ژاپنی در CES امسال از پرچمدار هندی‌کم‌های خود با نام FDR-AX53 رونمایی کرد که قادر به ضبط ویدیو 4K است و بزرگ‌نمایی تا ۲۰ برابر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سونی سال گذشته دوربین‌های بدون آیینه‌‌ی فول‌فریم خود را با نام‌های A7R II و A7S II وارد بازار کرد. امروز این کمپانی در CES 2016 پرچمدار دوربین‌های دستی خود را معرفی کرد. هندی‌کم FDR-AX53 قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن 4K است و لنز آن نیز از بزرگنمایی ۲۰ برابرِ اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

سونی در این هندی‌کم از لنز ساخت زایس بهره برده و برای بهبود تصویربرداری در آن، سیستم لرزش‌گیر پنج محوره‌ را به کار گرفته است. به این ترتیب لرزش دست کمتر روی کیفیت ویدیوهای گرفته شده با این هندی‌کم تاثیر خواهد گذاشت.

این هندی‌کم همچنین دارای یک میکروفون چند جهته است تا صدا را از زوایای مختلف و با کیفیت مطلوبی ضبط کند. این دوربین همچنین قادر به فیلمبرداری حرکت آهسته با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه است.

دوربین دستیِ FDR-AX53 قرار است در ماه مارچ با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه شود.

سونی علاوه بر هندی‌کمِ AX53 یک دوربین اکشن کم جدید را با نام HDR-AS50R به CES آورده است. این دوربین از فناوری SteadyShot پشتیبانی می‌کند که در آن لرزش دست از چند محور خنثی می‌شود. این دوربین همچنین از یک لنز بسیار عریض بهره می‌برد و قادر است ویدیو با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کند. اکشن‌کم جدید سونی از اتصال وای-فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند از طریق تلفن هوشمند خود، به دوربین متصل شده و نه تنها تصویر مقابل لنز آن را مشاهده کند بلکه برخی از تنظیمات مربوط به آن را نیز تحت کنترل خود بگیرد یا فیلم‌های گرفته شده را به گوشی‌ هوشمند خود منتقل کند.

این دوربین ضد آب است و کاربر می‌تواند از آن در عمق ۶۰ متری آب استفاده کند. سونی قیمت ۳۵۰ دلار را برای AS50R در نظر گرفته است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات