کشف تصادفی یک حشره ناشناخته از عکسی در فلیکر

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
امروزه شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی را در زندگی انسان‌ها بازی می‌کنند. نقشی که بر اساس نیاز انسان به ارتباط با همنوع پایه‌ریزی شده و هر روز هم ضروری‌تر به نظر می‌رسد. نکته جالب درباره شبکه‌های اجتـماعی، گستردگی سود رسانی آنهاست. به گروهی در یافتن دوستان قدیمی کمک می‌کنند و به گروهی در غنی‌تر نمودن اندوخته‌های علمی بشریت یاری می‌رسانند. اتفاقی که به تازگی در وب سایت فلیکر رخ داده، از این نمونه است.
تبلیغات

وقتی هاک پینگ گیوک، عکاس حیات وحش، عکس جدید خود را، از یک حشره ظریف با تکه‌ای از رنگ روی بال‌هایش، در سایت اشتراک عکس، فلیکر آپلود کرد، او نمی‌دانست که اقدام به معرفی گونه جدیدی از حشرات معروف به Lacewing‌ها کرده است. Lacewing یا بال توری، گونه‌ای از حشرات پرنده است که به خاطر شکل بال‌هایش به این نام خوانده می‌شود.

این حشرات، بال‌هایی شفاف و شبیه به تور دارند.

گیوک عکس این حشره جدید را سال گذشته در جنگل‌های مالزی ثبت کرد و در وب سایت Flickr آپلود کرد. ماه‌ها بعد حشره شناسی به نام شانون وینترتون پس از اینکه عکس‌های هاک را در اینترنت دید، با او تماس گرفت و پس از آن، این مسأله که این حشره، گونه‌ای کاملا جدید از بال توری هاست، تأیید شد.

گیوک در وبلاگ خود می گوید:

این گونه وحشی را اولین بار در ماه می ۲۰۱۱ و در زیستگاه طبیعی خود دیدم و از آن عکس گرفتم.

پس از آن چند حشره شناس خبره به من اطلاع دادند که این حشره ممکن است، گونه‌ای کاملا جدید باشد. من در ژانویه ۲۰۱۲ دوباره به سراغ این گونه زیبا رفتم. پس از آن یک نمونه از آن را شکار نموده و برای آقای وینترتون فرستادم.

گیوک و وینترتون بواسطه کشف این گونه به اعتبار تازه‌ای دست یافته‌اند. گونه‌ای که از این به بعد Semachrysa Jade نامیده می‌شود.

اگر شما نیز تجربه‌های مشابهی از شبکه‌های اجتماعی دارید، با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات