نیکون دوربین بدون آیینه J2 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
نیکون سری دوربین‌های بدون آیینه خود را با معرفی مدل J2 بروز کرد. این دوربین عکاسی بهبودهای متعددی نسبت به مدل گذشته خود، J1 داشته است، که از آن جمله می‌توان به صفحه نمایش ۳ اینچی با رزولوشن بالاتر ۹۲۱ هزار پیکسل، بدنه جدید فلزی، و حالت Creative Mode اشاره کرد که روی چرخ انتخاب حالت اضافه شده و فیلترهای تازه‌ای را به دوربین افزوده است. همچنین نیکون محصولات جذاب دیگری را به همراه این دوربین معرفی نموده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

از لحاظ مشخصات اصلی تفاوت چندانی میان دو مدل J1 و J2 وجود ندارد و مدل جدید نیز از سنسور CMOS یک اینچی استاندارد CX نیکون با رزولوشن ۱۰.۱ مگاپیگسلی استفاده نموده است. این سنسور، اندازه نسبتا کوچکی نسبت به دوربین‌های بدون آینه دیگر دارد. مساحت آن نصف استاندارد میکرو سه چهارم (Micro Four Third) است.

بزرگترین انتقادی که به مدلهای قبلی، J1 و V1 در گذشته وجود داشت، مربوط به سنسور آن بود که باز هم نیکون آن را دست نخورده در مدل جدید استفاده نموده است. پردازنده این دوربین Expeed 3 نیکون است که به شما امکان عکس‌برداری ممتد با سرعت 10 فریم بر ثانیه را می‌دهد. قیمت این دوربین به همراه لنز کیت آن، ۵۴۹.۹۵ دلار است که از قیمت J1 (در زمان عرضه و نه قیمت کنونی) ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است. قیمت ۵۵۰ دلاری این دوربین مناسب‌تر از دوربین‌های بدون آینه شرکت‌های دیگر است.

نیکون یک لنز کیت جدید را نیز به همراه J2 معرفی نموده که از مدل ۱۰-۳۰ میلیمتری قبلی اندازه کوچک‌تری دارد. این لنز فاصله کانونی بین ۱۱ تا ۲۷.۵ میلیمتر (معادل ۳۰ تا ۷۴ میلیمتر سیستم استاندارد) را با ماکزیمم اندازه دریچه دیافراگم بین ۳.۵ تا ۵.۶، ارایه می‌کند. اگر مایل به خرید این لنز بصورت جداگانه باشید باید ۱۸۹ دلار بپردازید.

در کنار لنز کیت جدید، نیکون کاور ضد آبی برای دو مدل J1 و J2 با نام WP-N1 معرفی نموده که به شما اجازه می‌دهد تا ۴۰ متر زیر آب بدون نگرانی از صدمه دیدن دوربین، عکاسی کنید. این کاور ۷۴۹ دلار قیمت دارد که از قیمت خود دوربین به همراه لنز کیت، گران‌تر است!

این دوربین در شش رنگ سفید، سیاه، نقره‌ای، صورتی، قرمز و نارنجی در انتهای ماه سپتامبر ( اوایل مهر) به‌همراه لنز کیت جدید و کاور WP-N1 قابل خریداری خواهد بود.

نیکون دوربین Coolpix L610 را نیز همزمان با دوربین J2 معرفی کرد. این دوربین جیبی ۱۶ مگاپیکسلی، بزرگنمایی 14x اپتیکال (۲۵ تا ۳۵۰ میلی‍متر فاصله کانونی) دارد و برای تامین انرژی از دو باتری قلمی AA استفاده می‌نماید. قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p در کنار امکانات و جلوه‌های فراوان را ارایه می‌دهد. این دوربین قرار است که با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات