فوجی فیلم از دوربین عکاسی بدون آینه X-T100 با قیمتی رقابتی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فوجی‌فیلم X-T100‌، دوربینی توانمند و البته مقرون به‌صرفه‌ است تا شاهد رقابت جذاب آن با محصولات بدون آینه‌ی پاناسونیک، المپوس و سونی باشیم.
تبلیغات

فوجی‌فیلم به تازگی از دوربین بدون آینه‌ی X-T100 رونمایی کرد. این دوربین میان‌رده با سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی، سیستم تشخیص منظره‌ی پیشرفته، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، نمایشگر چرخان و منظره‌یاب الکترونیکی گزینه‌ی بسیار جذابی برای آن دسته از کاربرانی است که قصد هزینه‌ی زیاد برای خرید دوربین‌های گران‌تر فوجی‌فیلم را ندارند. 

فوجی فیلم X-T100

طراحی کلی X-T100‌ از همان زبان طراحی کلاسیک محبوب فوجی‌فیلم بهره می‌برد. بخش کلید‌های کنترلی پشت دستگاه نیز تا حد زیادی به برادران گران‌تر آن اعم از X-T‌20 شباهت دارد تا کاربران قدیمی محصولات فوجی‌فیلم در همان نگاه اول با دوربینی آشنا مواجه باشند. کلید‌های کنترل سرعت شاتر، جبران نوردهی در کنار دو حلقه‌ی کنترلی نامشخص (احتمالا قابل برنامه‌ریزی برای تغییر گشودگی دیافراگم و حالت عکاسی) باعث شده است تا دوربین جدید فوجی‌فیلم محصولی جذاب برای عکاسان حرفه‌ای باشد. در بدنه‌ی X-T100‌ تقریبا شاهد عدم حضور هرگونه گریپی هستیم تا استفاده‌ی طولانی از این دوربین کمی دشوار شود. منظره‌یاب الکترونیکی، صفحه‌‌نمایش چرخان و فلاش جهنده از دیگر قابلیت‌های تعبیه شده در دوربین جدید فوجی‌فیلم است.

فوجی فیلم X-T100

سنسور ۲۴ مگاپیکسلیAPS-C دوربین X-T100‌ پیش از این نیز در محصول رده‌ی ابتدایی X-A5 نیز به کار گرفته شده بود. این دوربین از آرایه‌ی رنگی X-Trans خاص فوجی‌فیلم که در دوربین‌های گران‌قیمت این برند به کار گرفته شده است، بهره نمی‌برد و از همان چینش بایر متداول سایر تولیدکنندگان دوربین‌های عکاسی بهره می‌برد. 

دوربین جدید فوجی‌فیلم قابلیت‌های ویژه‌ای به همراه ندارد. اما بزرگ‌ترین مشخصه‌ی این دوربین قیمت رقابتی آن است. جایی که دوربین‌های بدون آینه‌ی سونی قیمت بیش از ۸۰۰ دلار برای بدنه به همراه دارند، فوجی فیلم وارد بازه‌ی رقابتی دوربین‌های پاناسونیک و المپوس شده است.

فوجی‌فیلم X-T100‌ در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد. این دوربین با کیت ۴۵-۱۵ میلی‌متری از اواخر ماه آینده‌ی میلادی (تیر ماه) با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. قیمت بدنه‌ی دوربین نیز ۵۹۹ دلار تعیین شده است.

فوجی فیلم X-T100
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات