سونی a9 به عنوان بهترین دوربین سال در ژاپن انتخاب شد

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی a9 موفق شده تا عنوان بهترین دوربین سال را از طرف Camera Journal Press Club برای سال ۲۰۱۸ کسب کند.
تبلیغات

باشگاه مجله‌های دوربین یا Camera Journal Press Club که بنیادی ۵۵ ساله متشکل از ۱۰ نشریه فعال و شناخته شده در حوزه‌ی عکاسی در کشور ژاپن است، دوربین سونی a9 را به عنوان بهترین دوربین سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب کرد.

این بنیاد یا باشگاه هر ساله بهترین محصولاتی را که طی ۱۲ ماه از اول آوریل تا اواخر مارس سال بعدی راهی بازار شده باشند، در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌کند. تصمیم‌گیری در باشگاه مورد نظر که به اختصار CJPC خوانده می‌شود توسط ۵۳ نفر از اعضای آن انجام می‌شود که شامل سردبیران نشریه‌های عکاسی، متخصصان عکاسی، خبرنگاران و عکاس‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

همانطور که اعلام کردیم، سونی a9 موفق شده تا عنوان بهترین دوربین سال ۲۰۱۸ را کسب کند. کمیته‌ی داوری علاوه بر انتخاب محصول جدید سونی به عنوان بهترین دوربین سال، از این دوربین تمجید کرده است: «به طور حتم a9 سونی یک دوربین جریان‌ساز است، چراکه دوربین سونی نشان داده که دوربین‌های آینده می‌توانند چه قابلیت‌هایی داشته باشند. سونی a9 مفهوم دوربین‌های بدون آینه را تغییر داده، بطوریکه این دوربین نشان داده که می‌تواند در حالت عکاسی از سوژه ثابت یا متحرک، تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند. سونی a9 دوربینی است که نیازهای حرفه‌ای عکاسی را پوشش می‌دهد.

این باشگاه علاوه بر انتخاب بهترین دوربین، بهترین ابزارهای عکاسی، همچون لنز را نیز انتخاب می‌کند. برای مثال لنز ۱۷ میلی‌متری با دیافراگم f/1.2 الیمپوس با نام کامل Olympus M.Zuiko Digital ED 17mm f/1.2 PRO lens انتخاب شده است.

لنز الیمپوس

کمیته داوری دلیل انتخاب لنز الیمپوس را ثبت تصاویری با رزولوشن بالا در کنار بوکه‌های بسیار با کیفیت خوانده است. این لنز سریع دارای وایدترین زاویه‌ی دید بین لنز‌های الیمپوس با دیافراگم F/1.2 است. با وجود زاویه‌ دید بالا، این لنز قادر است در دیافراگم حداکثری  F/1.2 عمیق خوبی را نیز رصد کند.

در بین دوربین‌های DSLR، نیکون D850 موفق شده تا از نظر خوانندگان و منتقدان، عنوان بهترین دوربین را به‌ خود اختصاص دهد. نیکون D850 یک دوربین DSLR با بهره‌گیری از یک ویوفایندر اپتیکال در کنار یک آینه بازتابش بسیار سریع به عنوان یک دوربین خوب انتخاب شده است. CJPC به این نکته اشاره کرده که نیکون D850 دارای یک ویژگی خارق‌العاده برای انتخاب شدن به عنوان بهترین دوربین DSLR نیست، بلکه عملکرد خوب در کنار ویژگی‌هایی که آن را برای عکاسی در همه ژانرها مناسب می‌کند، باعث می‌شود تا دوربین نیکون عنوان بهترین دوربین را به خود اختصاص دهد.

نیکون دی ۸۵۰

دومین جایزه منتقدان به دوربین لوکس G9 PRO پاناسونیک اختصاص یافته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط CJPC، جی ۹ پاناسونیک تغییرات مثبت زیادی را به خود دیده است که از جمله‌ی این تغییرات مثبت می‌توان به کامل شدن فناوری Micro Four Thirds System اشاره کرد. تکنولوژی مورد نظر که به دوربین‌های پاناسونیک و الیمپوس اختصاص دارد، امکان ساخت دوربین‌های بدون آینه با لنز قابل تعویض را فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات