فوجی‌ فیلم از دوربین فرمت مربع SQ6 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فوجی فیلم از یک دوربین آنالوگ فرمت مربع به نام اینستکس اسکوئر SQ6 رونمایی کرد.
تبلیغات

اسکوئر اس‌کیو 6 یک دوربین فیلم فوری با نسبت ابعاد ۱:۱ است که عکس‌ها را در قالب مربعی ۲۴ در ۲۴ اینچ ارائه می‌دهد. این دوربین دارای ویژگی کنترل نمایش خودکار است؛ بنابراین نمی‌توانید تنظیمات عکس نمایش داده‌شده و حسگر تشخیص نور محیط را که سرعت شاتر بر این اساس تنظیم می‌شود، به‌صورت دستی تغییر دهید. این دوربین با سه رنگ فیلتر (نارنجی، بنفش و سبز) ارائه می‌شود که در زمان فلش تصاویر متفاوتی ایجاد کند و همچنین یک حالت سلفی دارد که فوکوس و روشنایی را تنظیم می‌کند. دوربین یک آینه‌ی کوچک دارد که در کنار لنز واقع شده است و به تصویربرداری کمک می‌کند و دارای یک تایمر داخلی ۱۰ ثانیه‌ای و یک سه‌پایه است برای ثبت تصاویر چند نفره امکان تنظیم دوربین را فراهم می‌کند.

در این دوربین می‌توانید سایر حالت‌های عکاسی را هم فعال کنید و با دو بار فشردن کلید شاتر می‌توانید از حالت دونمایشی بهره‌مند شوید؛ بنابراین این امکان را فراهم می‌کند که دو تصویر را روی یک فیلم قرار دهید. SQ6 یک حالت ماکرو برای نزدیک‌ترین حالت دارد که حدود ۱۲ اینچ است و یک حالت منظره نیز برای ثبت منظره وجود دارد.

فوجی‌فیلم دوربین فرمت مربع دیگر به نام اسکوئر SQ10 نیز دارد که قیمت ۲۷۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده و ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است. شرکت‌های دیگری مانند لوموگرافی نیز دوربین‌های فرمت مربعی خوبی تولید کرده‌اند.

اینستکس اسکوئر SQ6 در سه رنگ سفید، طلایی و خاکستری عرضه خواهد شدو کاربران باید فیلم‌های اینستکس فوجی‌فیلم را به‌صورت جداگانه خریداری کنند؛ قیمت هر بسته ۱۰ تایی از این فیلم‌ها معادل ۱۲.۵۴ دلار است. دوربین SQ6 از تاریخ ۲۵ می امسال در ایالات متحده و کانادا با قیمت ۱۳۰ دلار در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات