اتوموس نینجا 5 معرفی شد؛ نمایشگر 5.2 اینچی و ضبط کلیپ‌های 4K/60p

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین محصول اتوموس، قابلیت‌های حرفه‌ای و مورد نیاز کاربران رده‌بالا را در قالب بدنه‌ای کوچک و سبک‌ به همراه دارد.
تبلیغات

نمایشگر و ضبط‌کننده‌های اتوموس (Atomos)‌ جز نام‌دار‌ترین محصولات این بخش در جهان هستند که بسیاری از فیلم‌بردار‌های حرفه‌ای از آن‌ها بهره ‌می‌برند. به لطف نمایشگر‌های سری نینجا، کاربران و فیلمبرداران علاوه بر استفاده از قابلیت‌های حرفه‌ای، امکان ضبط کلیپ‌های خود بدون محدودیت‌های ۳۰ دقیقه‌ای روی حافظه‌های SSD و HDD سازگار را خواهند داشت.

حال محصول جدید ۵ اینچی اتوموس تمام قابلیت‌های برادران بزرگ‌تر خود را در بدنه‌ای کوچک‌تر قرار داده است تا کاربران دوربین‌های DSLR و بدون‌آینه با بدنه‌ی کوچک‌تر نیز به راحتی قابلیت استفاده از آن را داشته باشند.

اتوموس نینجا ۵ (Atomos Ninja 5) از نمایشگر ۵.۲ اینچی با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، حاشیه‌های اندک و رویه‌ی ضد بازتاب آفتاب بهره می‌برد تا در شرایط نوری شدید و زیر تابش آفتاب نیز محتوای آن به راحتی قابل مشاهده باشد. اما بزرگ‌ترین قابلیت نمایشگر جدید اتوموس، توانایی ضبط کلیپ‌هایی ۱۰ بیت با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه از طریق نسخه‌ی دوم درگاه HDMI در فرمت‌های ProRes یا DNxHR است. 

اتوموس نینجا 5 / atomos ninja 5

نسخه‌ی پنجم نمایشگر نینجا تنها ۲.۵ سانتی‌متر ضخامت و ۳۲۰ گرم وزن دارد تا قابلیت حمل بالایی برای فیلمبرداران به ارمغان بیاورد.

نینجا ۵ تمامی قابلیت‌های مورد نیاز کاربران از یه ضبط‌کننده را به همراه دارد؛ نمایش هیستوگرام، اصلاح کاذب رنگ، تشخیص دقیق محل فوکوس با Focus Peaking، بزرگ‌نمایی قابل جابجایی ۱ به ۱ یا ۲ به ۱ پیکسل، نمایش شکل موج‌، رژه RGB، نمایش نسبت بردارها، حجم صدا تا ۸ کانال و قابلیت استفاده از LUT، تنها برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌ی اتوموس نینجا ۵ در فیلمبرداری است. این نمایشگر و ضبط‌کننده‌ی محتوا هم‌چنین توانایی نمایش تا ۱۰+ استاپ گستره‌ی دینامیکی را از پروفایل‌هایی اعم از Log، PQ یا HLG دوربین را دارد.

در نهایت نیز باید به قابلیت ماژولار بودن نینجا ۵ اشاره کرد که قابلیت استفاده از ماژول‌هایی برای تعبیه‌ی امکانات افزوده‌ای مانند ضبط ویدیو‌های فوق‌سریع دوطرفه یا افزایش عمر باتری نیز اشاره کرد. 

اتوموس نینجا ۵ با قیمت ۶۹۵ دلار در حال حاضر در دسترس علاقه‌مندان و کاربران حرفه‌ای است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات