فروش بیشتر دوربین‌های عکاسی DSLR در برابر انواع بدون آینه در ماه‌های ابتدایی 2018

جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا دوربین‌های DSLR به این سادگی قصد خروج از بازار را ندارند و در سال ۲۰۱۸، افزایش فروش را در برابر کاهش فروش بدون آینه‌ها، تجربه کرده‌اند.
تبلیغات

طبق گزارش موسسه‌ی CIPA، بازار دوربین‌های عکاسی همچنان با افت قابل توجهی همراه است. به گفته‌ی این موسسه‌ی ژاپنی میزان فروش دوربین‌های عکاسی در سراسر جهان نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی همراه بوده است.

آمار فروش دوربین عکاسی 2018

اما خبر خوب در این زمینه، به میزان افت دوربین‌های کامپکت باز می‌گردد که بخش عمده‌ای از افت فروش کلی دنیای دوربین‌ها‌ی عکاسی به این دسته از محصولات اختصاص دارد. این در حالی است که دوربین‌هایی با قابلیت تعویض لنز (DSLR و نمونه‌های بدون آینه) در همین بازه‌ی زمانی افت فروش ۵.۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند. البته در این بخش نیز DSLRها عملکرد بسیار خوبی داشتند و افزایش فروش ۰.۱ درصدی را از خود به جای گذاشته‌اند. اما کاهش فروش ۱۵.۸ درصدی دوربین‌های بدون آینه باعث کاهش کلی فروش نمونه‌های ILC (دوربین‌های عکاسی با قابلیت تعویض لنز) شده است.

آمار فروش دوربین عکاسی 2018

اما آمار فروش در بخش دوربین‌های کامپکت به هیچ وجه مطلوب نیست. گوشی‌های هوشمند با فناوری‌های پیشرفته‌ی خود به طور رسمی در حال پایان دادن به این رده از محصولات هستند. در بازه‌ی دو ماهه‌ی اول سال، دوربین‌های عکاسی کامپکت با کاهش ۴۴.۷ درصدی استقبال خریداران مواجه شده‌اند.

فروش دنیای دوربین‌های عکاسی در سال ۲۰۱۷ با هفته‌ی ضعیفی به پایان رسید و این موضوع همچنین منجر به شروع ضعیفی در سال ۲۰۱۸ شد. اما با بررسی بازار دوربین‌های ILC، در صورت ادامه‌ی فروش خوب در ماه‌های آینده‌ی سال می‌توان به ثبات این بازار پس از افت چند ساله امید داشت. باید در نظر داشت که طبق شایعات منتشر شده احتمالا کانن و نیکون امسال از دوربین‌های بدون‌آینه‌ی خود رونمایی می‌کنند که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش استقبال خریداران و رشد میزان فروش شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات