پاناسونیک از لنز تله‌ فوتو لایکا 200 - 50 ‌میلی‌ متری رونمایی کرد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لنز جدید پاناسونیک بهترین گزینه‌ برای کاربران دوربین‌های میکرو چهارسوم در ژانر عکاسی تله‌فوتو خواهد بود.
تبلیغات

پاناسونیک مدتی است که توجه ویژه‌ای به توسعه‌ی خانواده‌ی لنز‌ دوربین‌های خود دارد. عرضه‌ی محصولات باکیفیت برند لایکا برای این شرکت و دوربین‌های میکروچهارسوم کمک زیادی به ترغیب عکاسان به استفاده از محصولات پاناسونیک می‌کند. 

جدید‌ترین عضو خانواده‌ی لنز‌های میکروچهارسوم پاناسونیک، لنز تله‌فوتو‌ی ۲۰۰-۵۰ میلی‌متری F-2.8-4.0 است که با توجه به ضریب فاصله‌ی کانونی ۲، در استاندارد ۳۵‌ میلی‌متری فاصله‌ی کانونی ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متری در اختیار عکاسان قرار خواهد گرفت. با عرضه‌ی این لنز، کاربران دوربین‌های پاناسونیک به بازه‌ی واید تا سوپرتله‌فوتو لنز‌های لایکا دسترسی خواهند داشت. این لنز‌ها عبارتند از:

  • ۸-۱۸ میلی‌متری F/2.8-4
  • ۱۲-۶۰ میلی‌متری F/2.8-4
  • ۵۰-۲۰۰ میلی‌متری F/2.8-4
لنز ۲۰۰ - ۵۰ میلی‌ماری لایکا

به گفته‌ی مهندسان لایکا، لنز Leica DG Vario-Elmarit 50-200mm f/2.8-4.0 جدید این شرکت برای کاربری‌های مختلف اعم از عکاسی حیات‌ وحش، ورزشی و پرتره بهینه شده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لنز‌های تله‌فوتو، ثبت کوچک‌ترین لرزش در فاصله‌های کانونی زیاد است که عکاسان را به استفاده از سه‌پایه وادار می‌کند. اما به لطف فناوری Dual IS پاناسونیک و ترکیب لرزش‌گیر Power O.I.S لنز ۲۰۰-۵۰ میلی‌متری لایکا با لرزش‌گیر‌های داخلی و پنج‌محوره‌ی دوربین‌های پاناسونیک، کاربران قادر به ثبت تصاویری شارپ حتی در فاصله‌های کانونی بالا و بدون نیاز به سه‌پایه خواهند بود.

کیفیت بالا همواره مهم‌ترین مؤلفه در طراحی محصولات لایکا بوده است و لنز جدید این شرکت نیز از این قاعده مستثنا نیست. با ۲۱ المان در ۱۵ گروه، لنز ۲۰۰-۵۰ میلی‌متری لایکا یکی از بهترین نمونه‌های بازار خواهد بود. این لنز همچنین از یک جفت لنز Extra-low Dispersion و Ultra Extra-low Dispersion برای حذف کامل پدیده‌ی پراکنش در تصاویر بهره می‌برد.

در بخش فوکوس خودکار، لنز تله‌فوتوی جدید لایکا از حداکثر نرخ ۲۴۰ فریم‌ بر‌ ثانیه پشتیبانی می‌کند تا با جدید‌ترین دوربین‌های پاناسونیک، فوکوس آرام و سریعی به ارمغان بیاورد. 

به گفته‌ی مهندسان لایکا، این لنز از موتور جدیدی برای تغییر دیافراگم بهره می‌برد تا با تغییر در بازه‌های بسیار کوچک، هنگام زوم روشنایی تصویر نیز با روند آرام و نرمی تغییر کند. 

لنز ۲۰۰ - ۵۰ میلی‌ماری لایکا

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت دوربین‌های میکروچهارسوم، اندازه‌ی کوچک و وزن کمتر دوربین و لنز‌های آن‌ها است. لنز ۲۰۰-۵۰ میلی‌متر لایکا در همین راستا تنها ۱۳۲ میلی‌متر درازا و ۶۵۵ گرم وزن دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید لنز مشابه کانن و نیکون برای دوربین‌های فول‌فریم، طولی نزدیک به ۲۰۰ میلی‌متری و ۱۵۰۰ گرم وزن دارند. 

جدید‌ترین لنز لایکا در برابر نفوذ گردوغبار و پاشش قطرات آب مقاوم است تا عکاسان بابت شرایط جوی و امکان آسیب رسیدن به لنز نگرانی نداشته باشند. 

لنز ۲۰۰-۵۰ میلی‌متری لایکا از تابستان آینده (تیرماه) و با قیمت ۱۶۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. این لنز با تله‌کانورتر‌های ۱.۴ و ۲ برابر نیز سازگار است.

نظر شما در رابطه با لنز جدید لایکا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات