نیکون تجارت دوربین سامسونگ را تصاحب می‌کند

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که نیکون قصد دارد بخش دوربین‌های عکاسی NX سامسونگ را تصاحب کند. این معامله می‌تواند برای هر دو شرکت عالی باشد. برای جزئیات این خیر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 شایعه شده که سامسونگ قصد دارد تجارت دوربین‌های عکاسی خود را به نیکون بفروشد. اولین بار این شایعه در ماه سپتامبر پخش شد و حالا بار دیگر قوت گرفته‌ است. اگر این خبر صحت داشته باشد، سامسونگ از کسب و کار دوربین‌های عکاسی کنار خواهد رفت و کارمندان بخش NX را در بخش‌های دیگر کمپانی فعال خواهد کرد. 

هنوز هیچ کدام از دو کمپانی نیکون و سامسونگ این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. اگر این توافق به سرانجام برسد نیکون از نظر توان تولیدی و طراحی سنسور ارتقاء جدی را تجربه خواهد کرد و رقابت بین این کمپانی با رقیب هم‌وطنش، کانن وارد فاز جدی‌تری خواهد شد. چرا که نیکون به کمک تیم مهندسی و توان تولیدی سامسونگ می‌تواند سنسورهای بهتر و قوی‌تری خلق کند و از فناوری‌های NX در محصولات خود استفاده کند. سامسونگ همچنین طی سال‌های اخیر در زمینه‌ی تولید لنزهای دوربین عکاسی نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است که می‌تواند مورد استفاده‌ی نیکون قرار گیرد.

سامسونگ که سال گذشته تجارت دوربین‌های DSLR را کنار گذاشت، در زمینه‌ی فروش دوربین‌های بدون آیینه نیز با مشکل روبرو است و کاربران بیشتر از دوربین‌های بدون آیینه‌ی ساختِ کمپانی‌های دیگر همچون سونی، المپیوس یا پاناسونیک استقبال بیشتری می‌کنند. از طرفی بازار دوربین‌های DSLR نیز تحت کنترل تمام و کمال نیکون، کانن و سونی است. در چنین شرایطی رقابت در بازار دوربین‌های عکاسی حتی برای سامسونگ، امکان پذیر نیست. این در حالی است که دوربین عکاسی NX1 سامسونگ از هر نظر یک دوربین فوق‌العاده محسوب می‌شد و توان رقابت با بهترین‌های بازار را داشت.

سونی در سال ۲۰۰۶ با تصاحب کمپانی Konica-Minolta موفق شد تا از تکنولوژی‌های تحت کنترل این کمپانی در دوربین‌های DSLR خود استفاده کند و سهم بازار خود را افزایش دهد. این کمپانی امروز تایید کرد که تجارت سنسورهای توشیبا را تصاحب کرده است و حال اگر نیکون بتواند نظر مثبت سامسونگ را جلب کند شاید قادر باشد بر رقیب دیرنه‌ی خود کانن چیره شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات