شارپ از دوربین 8K با قیمت ۷۷ هزار دلار رونمایی کرد

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شارپ قصد دارد به‌زودی دوربین جدیدش را با قیمت نجومی ۷۷ هزار دلار روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

مدت‌ها است که امکان ضبط ویدیوی 4K در گوشی‌های هوشمند فراهم شده و این رزولوشن چند سالی است که به یک استاندارد برای تلویزیون‌ها مبدل شده است. با همه‌ی این‌ها ظاهرا کم‌کم 4K قرار است جای خودش را به 8K بدهد. 

شرکت شارپ به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد دوربین جدیدی به نام 8C-B60A با توانایی ضبط ویدیوی 8K روانه‌ی بازار کند. این دوربین فیلم‌برداری در اصل، بازار برادکسترها را هدف قرار داده است و بدون هیچ‌شکی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو از آن استفاده خواهد شد.

دوربین شارپ 8C-B60A دارای یک حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری است؛ تقریبا هم‌اندازه‌ی حسگری که شرکت Red در دوربین Helium Weapon 8K قرار داده است. حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری دوربین جدید شارپ، توانایی ضبط ویدیو به‌صورت ۱۰ بیت ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. همچنین به‌ لطف استفاده‌ی 8C-B60A از کدک HQX (متعلق به شرکت گرس ولی)، ویدیوهای باکیفیت ضبط‌شده توسط آن، حجم قابل‌ قبولی خواهند داشت؛ البته به‌ لطف عرضه‌ی نسخه‌ی سفارشی این دوربین با بهره‌گیری از SSD دو ترابایتی، شاید مشکل چندانی برای حافظه‌ی داخلی پیدا نکنید. می‌توانید در این SSD دو ترابایتی، ۴۰ دقیقه ویدیو با کیفیت 8K ذخیره کنید.

شارپ 8C-B60A

گفته می‌شود که شارپ در دوربین 8C-B60A برای بهره‌ بردن از لنزهای زایس و لایکا، از مانت لنز A PL استفاده کرده است. بر این اساس گزینه‌های مختلفی در دسترس فیلم‌سازان برای ضبط ویدیوهای عالی قرار خواهد گرفت. 

شارپ 8C-B60A از ویژگی‌های متعددی بهره می‌برد که اکثر آن‌ها مخصوص برادکسترها است و همین موضوع باعث شده این دوربین قیمت بسیار بالایی داشته باشد. داشتن برچسب قیمت ۷۷ هزار دلاری، این دوربین را به‌راحتی تبدیل به یکی از گران‌ترین‌ها می‌کند و بسیاری توانایی خرید آن را نخواهند داشت. 

شارپ 8C-B60A
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات