امنی ویژن سنسور ۱۳ مگاپیکسلی خود را با پیکسل‌ های ۱.۴ میکرونی معرفی کرد

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی امنی ویژن (OmiVision) که به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ سنسورهای مورد استفاده در دوربین‌ها شناخته می‌شود، محصولی را معرفی کرده که حداقل روی کاغذ یکی از قوی‌ترین سنسورهای موجود در بازار خواهد بود. سایز هر پیکسل این سنسور ۱۳ مگاپیکسلی همچون دوربین آیفون ۱.۴ میکرون است.
تبلیغات

امنی ویژن که پس از سونی به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ سنسورهای دوربین شناخته می‌شود، سنسوری را معرفی کرده که سایز هر پیکسل آن ۱.۴ میکرون است. علاوه بر سایز هر میکرون باید به این نکته نیز اشاره کرد که رزولوشن این سنسور ۱۳ مگاپیکسل است که با این وجود انتظار می‌رود تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین مبتنی بر این سنسور  بسیار با کیفیت باشد. در تئوری سایز بزرگ‌تر هر پیکسل به معنای جذب نور بیشتر و در نتیجه ثبت تصاویر با نور مناسب در محیط‌های کم نور است. تصویربرداری در شب را باید یکی از نقاط ضعف اصلی دوربین گوشی‌های هوشمند خواند.

امنی ویژن موفق شده تا سایز هر پیکسل را به ۱.۴ میکرون رسانده و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی را با سایز "۱/۲.۴ روانه‌ی بازار کند. برای درک بهتر سایز پیکسل‌های سنسور جدید بهتر است اشاره‌ای به سایز متوسط پیکسل سنسورهای معمول مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند اشاره کنیم. در گوشی‌های هوشمند بطور معمول سایز هر پیکسل سنسور ۱.۱۲ میکرون است. با توجه به افزایش اندازه‌ی هر پیکسل، تصویر ثبت شده توسط این سنسور سایزی برابر تصویر ثبت شده توسط سنسور ۲۱ مگاپیکسلی خواهد داشت که برای مثال در اکسپریا Z سونی مورد استفاده قرار گرفته است. اما این تنها ویژگی سنسور امنی ویژن نیست و باید به فناوری‌های دیگر به کار رفته نظیر فوکوس خودکار با استفاده از تشخیص فاز و کاهش زمان فوکوس به چند صدم ثانیه اشاره کرد. در ادامه می‌توانید لیست قابلیت‌های سنسور جدید امنی ویژن را مشاهده کنید:

  • سنسور ۱۳ مگاپیکسلی "۱/۲.۴ از نوع Stacked PureCel-S
  • اندازه‌ی سنسور "۱/۲.۴ و اندازه‌ی ۱.۴ میکرون برای هر پیکسل
  • کنتراست دو بعدی ۲۴۰ هرتز AF در کنار PDAF
  • قابلیت ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه در کنار قابلیت ثبت ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم در هر ثانیه
  • فناوری Clear Pixel 2.0 امنی ویژن

امنی ویژن در کنار سنسور اصلی، نمونه‌ای ۵ مگاپیکسلی از سنسور خود را با نام OV5880 معرفی کرده که این سنسور نیز از پیکسل‌هایی با سایز ۱.۴ میکرون بهره می‌برد. از جمله‌ی کاربردهای محتمل برای این سنسور می‌توان به بهره‌گیری از آن به جای دوربین سلفی اشاره کرد.

  • سنسور ۵ مگاپیکسلی "۱/۴ از نوع Stacked PureCel-S
  • اندازه‌ی سنسور "۱/۴ و اندازه‌ی ۱.۴ میکرون برای هر پیکسل
  • کنتراست دو بعدی ۱۲۰ هرتز AF در کنار PDAF
  • قابلیت ثبت ویدیوهای اولترا اچ‌دی یا ۱۴۴۰ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه در کنار قابلیت ثبت ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم در هر ثانیه
  • فناوری Clear Pixel 2.0 امنی ویژن

در حال حاضر این دو سنسور از نظر تئوری از جمله‌ی قوی‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. انتظار می‌رود محصول امنی ویژن را در گوشی‌های هوشمند ارائه شده در سال ۲۰۱۶ یا اواخر ۲۰۱۵ ببینیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات