دوربین جدید ۱۱۲ مگاپیکسلی قادر به ضبط تصاویر خورشید و ستارگان بصورت همزمان است

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
انواع گوناگونی از دوربین‌های عکاسی وجود دارند، از دوربین‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی گرفته تا دوربین‌های حرفه‌ای DSLR با لنزهای میلیونی تا دوربین‌های فوق‌پیشرفته هاسلبلاد همه و همه می‌توانند برایمان تصاویر زیبایی را ثبت و ضبط کنند، اما دست ساخته جدید بسیار قدرتمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! در واقع پرقدرت‌ترین دوربین دیجیتال جهان محصولی از کانن یا نیکون نیست! کمپانی کوچکی در ایالت آریزونای امریکا، دیوانه‌وار ترین دوربین دنیا را معرفی کرده‌ است.
تبلیغات

اخیراً محققان شرکت کوچک اسپکترال ایمجینگ (Spectral Imaging) موفق شده‌اند سنسور مخصوص دوربین‌های عکاسی با قدرت ثبت تصاویر 112 مگاپیکسلی را ابداع کنند که دارای توانایی لازم در ثبت عکس خورشید و ستارگان در نور روز است.

این CCD که دارای مساحت 95*95 میلیمتری (3.7 اینچی) است، پنج برابر بزرگ‌تر از حسگر دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی موجود در بازار است.

اگر می‌خواهید ابعاد و اندازه‌ها دستتان بیاید باید در نظر داشته باشید که یک دوربین SDLR معمولی دارای حسگر 36*24 میلیمتری است و دوربین‌های حرفه‌ای هاسلبلاد نیز از سنسور CCD با ابعاد 36*48 میلیمتر بهره می‌برند.

اگر قدرت این دوربین باورتان نمی‌شود بهتر است نگاهی به فیلم ویدئویی ضمیمه بیاندازید. این حسگر قدرتمند از سری 1100 بوده و معمولا در فضاپیماها کاربرد دارد که از محدوده دینامیکی گسترده‌ای بهره می‌برد.

اما این همه ماجرا نیست. شرکت سازنده هم‌اکنون به دنبال عکاسان حرفه‌ای است که بتوانند با استفاده از مهارت و تجربه بالای خود بهترین بهره را از این امکان سخت‌افزاری ببرند.

ما هم مانند شما منتظریم تا شاهکار این عکاسان خوش بخت و اقبال را ملاحظه کنیم که از قدیم گفته‌اند وصف شادی نیمی از آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات