دوربین DJI Zenmuse X7 معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
دی‌جی‌آی از دوربین جدید و مختص پهباد‌های خود با نام DJI Zenmuse X7 رونمایی کرد.
تبلیغات

DJI Zenmuse X7 به عنوان نخستین دوربین سوپر ۳۵ میلی‌متری مختص فیلمبرداری هوایی معرفی شد. این دوربین به خوبی با پهپاد DJI Inspire 2 سازگار است و از ویژگی‌هایی مثل لنز قابل‌تعویض بهره می‌برد. این دوربین با دارا بودن ویژگی DJI Cinema Color به شما آزادی بیشتری برای فیلمبرداری می‌دهد.

دوربین DJI Zenmuse X7

دی‌جی‌آی ادعا کرده است که دوربین DJI Zenmuse X7 بالاترین رزولوشن تصویر را در بین دوربین‌های ساخته‌شده برای پهپادها دارد. این دوربین با بهره‌گیری از حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری‌ می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 6K CinemaDNG RAW یا 5.2K Apple ProRes و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. به علاوه گفته شده است که دوربین یاد شده، توانایی ضبط ویدیوهای 3.9K CinemaDNG RAW و 2.7K ProRes با نرخ ۵۹.۹۴ فریم بر ثانیه را نیز دارد.

حسگر جدید سوپر ۳۵ میلی‌متری به کار رفته در این دوربین، دارای ۱۴ مرحله‌ی گستره‌ی داینامیکی است. DJI Zenmuse X7 با داشتن چنین دامنه‌ی گسترده‌ای، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ضبط ویدیو در صحنه‌های دارای کنتراست باشد. این دوربین می‌تواند ضمن پایین نیاوردن جزئیات آسمان، به‌خوبی جزئیات موجود در سایه‌های روی زمین را نیز ثبت کند. 

دوربین DJI Zenmuse X7
دوربین DJI Zenmuse X7

پاول پن، مدیر ارشد محصولات کمپانی DJI، در مورد این دوربین گفته است:

Zenmuse X7 تمام آن‌چیزی که فیلمبرداران حرفه‌ای برای ساخت ویدیوهای هواییِ زنده و خیره‌کننده می‌خواهند را به آنها ارائه می‌دهد. این دوربین با دارا بودن حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری، لنزهای جدید و ویژگی DJI Cinema Color می‌تواند مجموعه‌ای بی‌نظیر از ابزار کاربردی را در اختیار فیلمبرداران و عکاسان حرفه‌ای قرار دهد. این دوربین کاملا با پهپاد DJI Inspire 2 یکپارچه شده است و می‌تواند ویدیوهای باکیفیت را ضبط کند.

این دوربین از عدسی اختصاصی جدیدی به نام DJI DL استفاده می‌کند. دی‌جی‌آی ادعا کرده است که به واسطه‌ی مانت این دوربین، امکان اتصال لنز‌هایی با گشودگی دیافراگم بالا اعم از نمونه‌های پرایم در دسترس است.

دی‌جی‌آی لنزهای ۱۶، ۲۴، ۳۵ و ۵۰ میلی‌متری با جنس‌ فیبر کربن و گشودگی دیافراگم f/2.8 را برای استفاده در دوربین خود توسعه و در دسترس خریداران قرار داده است. وزن اندک و کیفیت ساخت بالای این لنز‌ها دوربین Zenmuse X7 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اتصال به پهپادها تبدیل کرده است.

دوربین DJI Zenmuse X7

لنز ۱۶ میلی‌متری این دوربین در داخل خود یک فیلتر ND 4 دارد و لنزهای ۲۴، ۳۵ و ۵۰ میلی‌متری نیز دارای شاتر مکانیکی هستند. 

دوربین DJI Zenmuse X7
دوربین DJI Zenmuse X7

بر اساس گزارش دی‌جی‌آی، ویژگی جدید DJI Cinema Color قرار نیست در انحصار این دوربین باشد و در دوربین DJI X5S نیز قرار خواهد داشت. 

پاول پن در ادامه گفت:

[با استفاده از این ویژگی] توانسته‌ایم علم خود را در مورد رنگ‌ها وارد مرحله جدیدی کنیم. ما با کارشناسان برجسته‌ی  جهانی در زمینه علم رنگ‌ها صحبت و از دانش آنها استفاده کردیم. به لطف راهنمایی آنها، مهندسان ما موفق به طراحی سیستمی جدید برای این دوربین شدند که به آن اجازه می‌دهد ضمن ضبط تصاویر در دامنه دید گسترده‌تر، کیفیت تصاویر کاهش نیابد.
دوربین DJI Zenmuse X7

در این دوربین، حالت جدیدی به نام EI Mode نیز وجود دارد که عملکردش دقیقا مشابه دوربین‌های فیلمبرداری بزرگ و گران‌قیمت است. این ویژگی به فیلمبرداران کمک می‌کند بیشترین جزئیات صحنه را ضبط کنند. 

دوربین  DJI  Zenmuse X7

DJI Zenmuse X7 با لنز ۱۶ میلی‌متری‌، ۶۳۱ گرم وزن دارد و می‌تواند با متصل بودن به پهپاد DJI Inspire 2 تا ۲۳ دقیقه پرواز کند. این دوربین برچسب قیمت ۲۷۰۰ دلاری دارد. لنزهای ۱۶، ۲۴ و ۳۵ میلی‌متری آن نیز با قیمت ۱۳۰۰ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت و اگر بخواهید لنز ۵۰ میلی‌متری را بخرید، باید ۱۲۰۰ دلار برای آن هزینه کنید. دی‌جی‌آی با ارائه تخفیفی چند صد دلاری، این دوربین را به همراه تمامی لنزهایش با قیمت ۴۳۰۰ دلار به فروش می‌رساند. تاریخ عرضه احتمالی این دوربین برای نوامبر ۲۰۱۷ تنظیم شده است. 

ویدیوهای منتشر شده مربوط به دوربین DJI Zenmuse X7 را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات