دوربین عکاسی پوشیدنی Touchy با لمس عکاس، فعال می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
این دوربین عکاسی به روش تازه‌ای عکاسی می‌کند که هیچ دوربین دیگری قادر به انجام آن نیست.
تبلیغات

اریک سو فردی است که نوع جدیدی از دوربین‌های عکاسی را اختراع کرده است؛ دوربین عکاسی پوشیدنی! این دوربین شبیه کلاهی با دو دریچه شاتر بزرگ است که جلوی چشم کاربر نصب شده و زمانی که فرد دیگری وی را لمس کند، دریچه شاتر باز می‌شود. هدف آقای سو از خلق این دوربین، این است که صاحب دوربین بیشتر با دیگران در ارتباط باشد.

Touchy application example 01-hanging out with user detail em

با نصب این دوربین بر روی سر کاربر، قدرت دید از او گرفته می‌شود و تنها زمانی شاترها باز می‌شوند که فرد دیگری بدن صاحب دوربین را لمس کند. اگر این لمس، به مدت 10 ثانیه طول بکشد، تازه تصویر مورد نظر، عکاسی شده و ثبت می‌گردد و آنگاه است که آن را می‌توان در صفحه نمایشی که در پشت دستگاه نصب شده مشاهده کرد.

توضیح نحوه کار این دوربین متحیرالعقول در کلمات نمی‌گنجد، باید به فیلم ضمیمه مقاله رجوع کرده و کارکرد عجیب آن را ببینید!

هدف اریک از ساخت Touchy همانا جلب توجه افکار عمومی به این واقعیت است که روابط اجتماعی به سبب اتکا به شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک و توئیتر هر روز کمتر از قبل شده و بهتر است با یکدیگر در ارتباط باشند.

اریک معتقد است کلاهی که بر سر کاربران گذاشته، در حقیقت تنهایی آنها را در پهنه بیکران اینترنت، ملموس کرده و به صورت نمادین نشان می دهد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره فلسفه وجودی و ساخت این دوربین پوشیدنی بدست آورید، پروژه اریک سو را به طور کامل از نظر بگذرانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات