گوپرو دوربین ۳۶۰ درجه ویژه هدست‌ های واقعیت مجازی می‌ سازد

پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
نیک وودمن، مدیرعامل گو پرو گفت درصدد ساخت یک سیستم فیلم‌برداری متشکل از 6 دوربین در قالب یک مکعب 6 وجهی و همچنین یک پهپاد یا کوادکوپتر است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط نیک وودمن، six-camera یا همان مکعب دوربینی نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت تعیین شده برای این محصول 3٫000 دلار است. شاید در نگاه اول قیمت این محصول کمی زیاد باشد، اما باید به این موضوع اشاره کرد که امکان جدا کردن دوربین‌ها و استفاده‌ی مستقل از آن‌ها وجود دارد.

وودمن در این خصوص گفت: «دوربین‌ گو پرو را باید در زمره‌ی دوربین‌هایی قرار داد که می‌توان آن را با دوربین‌های دیگری ترکیب کرده و خروجی بهتری دریافت کرد.»

با استفاده از مکعب که از یک دوربین گوپرو در هر وجه استفاده می‌کند، تصاویر مورد نظر ثبت می‌شود، سپس تصاویر هر 6 دوربین توسط نرم‌افزار واقعیت مجازی Kolor ویرایش می‌شود که نتیجه‌ی آن ایجاد یک ویدیوی 360 درجه از محیط است. گوپرو سال گذشته کمپانی توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار Kolor را مال خود کرد.

وودمن همچنین شایعات پیشین مطرح شده در خصوص ساخت یک کوادکوپتر توسط این کمپانی را تایید کرد. وودمن زمان عرضه‌ی این پهپاد را نیمه‌ی اول سال 2016 عنوان کرد، اما سخنی درباره‌ی قیمت این محصول به میان نیاورد.

وودمن در این مورد گفت:

ما مشاهده می‌کنیم که صنعت ساخت پهپاد‌های چهار موتوره یا همان کوادکوپترها در حال رشد است و این موضوع من را به یاد روزهای اولیه‌ی فعالیت گوپرو می‌اندازد. این حوزه به اندازه‌ی کافی به آنچه که ما می‌سازیم ارتباط دارد، از این‌رو بهتر است نسخه‌ی اختصاصی خودمان را تولید کنیم.

منبع businessinsider

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات