ربات Beetlecam 2 به حیوانات درنده نزدیک شده و عکس‌های خارق‌العاده می‌گیرد

پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ربات بیتل‌کم خطر تصویربرداری از حیوانات درنده را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

ربات‌ها در اکثر موارد باعث کاهش ریسک و بالارفتن دقت انجام امور می‌شوند. مثلا استفاده از یک ربات ساده مین‌یاب می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد. حال این ربات عکاس به قلب قلمرو حیوانات وحشی می‌رود و عکس‌هایی می‌گیرد که تا به حال نظیرش را کمتر دیده اید. آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چطور یک قسمت از برنامه‌های National Geographic فیلمبرداری می‌شود؟ گاهی چندین ماه کار شبانه‌روزی لازم است تا بتوان به نتیجه‌ مطلوب چند ثانیه‌ایی از حرکات یک حیوان رسید.

برای این کار نه تنها صبر ایوب لازم است، بلکه خطر بالایی نیز فیلمبردار و سایر خدمه را تهدید می‌کند. این خطر، وقتی لازم است که حضورا به حیوانات وحشی غیر قابل پیش بینی نزدیک شوند، بیشتر هم می‌شود و همواره ترس از اتفاق‌های ناگوار وجود دارد. اما این روزها استفاده از ربات برای انجام کار انسان در شرایط پرخطر کاملا جا افتاده و بسیاری از مواقع از ربات‌ها برای انجام امور پرخطر استفاده می‌شود. مثلا هواپیماهای بدون سرنشین برای گشت زنی و جمع آوری اطلاعات از منطقه دشمن، پیش از شروع عملیات بکار گرفته می‌شوند. یا روبات‌هایی که برای خنثی کردن مین‌ها کاربرد دارند.

دوربین رباتیک بیتل عکاسی از حیوانات درنده
دوربین عکاسی بیتل‌کم ۲ برای عکاسی از حیوانات درنده

Beetlecam 2 چنین رباتی است که مثلا می تواند وارد قلمرو شیرها شود و عکس‌های فوق‌العاده‌ای مانند آن چه در بالا می‌بینید ثبت کند.

این دوربین روباتیکی که توسط ویل بورارد لوکاس، عکاس حیات وحش ساکن لندن ساخته شده، قابلیت عکاسی با استفاده از لنزهای پیشرفته را از زاویه‌ای دارد که انسان هیچ گاه قادر به انجام آن نیست. بنا به صحبت‌های ویل:

عمق زیاد عکاسی این ربات و پرسپکتیو کلوزآپ آن چیزی است که در هر عکسی نمی توان آن را یافت.عکس‌های این ربات به شما حس حضور درکنار همان حیوان در محیط را القا می‌کند.

Beetlecam 2 از بدنه زرهی آز جنس آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته شده و مجهز به یک دوربین 6,000 دلاری با کنترل از راه دوردلار می‌باشد. Beetlecam مجهز به دوربین Canon EOS 550D بود ولی روی Beetlecam 2 قرار است Canon 1D MK III به همراه لنز 16-35 mm f/2.8 نصب شود.

منابع: Beatlecam

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات