XC10 کانن، دوربین فیلمبرداری 4K برای عکاسان!

جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کانن  یک دوربین هیبریدی را معرفی کرده که علاوه بر در اختیار گذاردن یک دوربین فیلمبرداری 4K پیشرفته، برای عکاسی نیز ابزاری مناسب است. کانن با این دوربین بخش خاصی از بازار مصرف را هدف گرفته، بطوریکه این دوربین قادر است علاوه بر امکانات پیشرفته فیلمبرداری، عکس‌های خوبی را نیز ثبت کند.
تبلیغات

این روزها ضبط ویدیو با استفاده از دوربین‌های عکاسی دیجیتال بسیار رواج یافته. دوربین‌های DSLR و بدون آینه جدید قابلیت‌های پیشرفته فراوانی برای تصویربرداری و ضبط ویدیوهای باکیفیت دارند، با این حال تمرکز اصلی این دوربین‌ها بر روی عکاسی است و این موضوع را می‌توان از شکل بدنه و محل قرارگیری دکمه‌های آن فهمید. کانن دوربین جدیدی معرفی کرده که مسیر خلاف این موضوع را رفته است. XC10 یک دوربین فیلم‌برداری است که البته در طراحی آن تلاش شده علاقه‌مندان به عکاسی هم بتوانند از آن استفاده  کنند.

canon-xc10-1

XC10 ژن دوربین‌های فیلمبرداری رده بالای سری Cinema EOS کانن (به طور مشخص مدل C100) را در خود دارد. این دوربین به سنسور یک اینچی با حداکثر حساسیت ایزوی ۲۰٫۰۰۰ مجهز شده و کانن می‌گوید این دوربین در هنگام فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰۵ مگابیت بر ثانیه یا در هنگام عکاسی ۱۲ مگاپیکسل، ۱۲ استاپ داینامیک رنج ارائه می‌کند. لنز‌ ثابت  آن ۲۴-۲۴۰ میلی‌متر، معادل با f/2.8-5.6 است و بدنه آن نیز با ابعاد ۴.۹ در ۴ در ۴.۸ اینچ،کوچک دارد. البته در صورتی که هود لنز و ویوفایندر چشمی مخصوص فیلمبرداری هم روی آن قرار گیرند، ابعاد دستگاه بزرگ‌تر می‌شود. یک سوکت میکروفون، جک هدفون، پورت HDMI 1.4، درگاه ورودی تغذیه DC، فیلتر تراکم داخلی و هر دو اتصال وای‌فای و بلوتوث نیز از دیگر قابلیت‌های این دوربین هستند.

XC10 یک دوربین همه کاره است که قدرت کانن هم در زمینه فیلمبرداری و هم عکاسی را به نمایش می‌گذارد

XC10 یک دوربین همه کاره است که قدرت کانن هم در زمینه فیلمبرداری و هم عکاسی را به نمایش می‌گذارد. همه این‌ها بدان معنا است که XC10 یک دوربین همه کاره است که قدرت کانن هم در زمینه فیلمبرداری و هم عکاسی را به نمایش می‌گذارد. این دوربین می‌تواند ابزاری مناسب برای خبرنگاران و همه افرادی باشد که نیاز دارند هم ویدیوهای باکیفیت ضبط کنند و هم بدون نیاز به دستگاهی دیگر عکس‌های باکیفیت بگیرند. سنسور ۱ اینچی این دستگاه نمی‌تواند در زمینه عکاسی، به اندازه دوربین‌های DSLR کاربر را راضی کند، اما سنسورهای مشابه همچون سنسور به کار رفته در دوربین RX100 سونی نشان داده‌اند که می‌توان با این سنسور نیز تصاویری بسیار باکیفیت گرفت.

canon-xc10-2

XC10 با قیمت ۲٫۵۰۰ دلاری‌اش یک دوربین نسبتا گران قیمت محسوب می‌شود. رقبایی چون RX10 سونی و FZ1000 پاناسونیک با وجود استفاده از لنزهای بهتر و سنسوری در همین ابعاد و البته امکان ضبط ویدیو باکیفیت قابل قبول، قیمتی کمتر از نصف این محصول دارند و مدل Lumix GH4 پاناسونیک قابلیت ضبط ویدیوهای 4K بسیار باکیفیتی را به همراه ویژگی‌های متنوع و امکان نصب انواع لنز را دارد. با تمام این اوصاف، XC10 می‌تواند برای کاربران خاص، ابزاری بسیار کاربردی و مناسب باشد. این محصول یک دوربین دورگه است که قابلیت‌های پیشرفته ضبط ویدیو را در کنار عکاسی بسیار باکیفیت و طراحی مناسب و جمع و جور ارائه می‌کند. این دوربین در ماه ژوئن (خرداد) روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات