بازگشت برند نوستالژیک دوربین عکاسی یاشیکا با انتشار ویدیو تبلیغاتی

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ژاپنی قدیمی یاشیکا که در زمینه‌ی دوربین عکاسی فعال بود، با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی خبر بازگشت بزرگ خود را در فضای مجازی منتشر کرده است.
تبلیغات

به احتمال زیاد یاشیکا (Yashica) آخرین برندی خواهد بود که به عنوان نماد عکاسی در تدارک یک بازگشت عظیم است. نام برند ژاپنی یاشیکا اخیراً به واسطه‌ی انتشار سه ویدیوی تبلیغاتی مبهم با دو عنوان «نگاهی زیرچشمی به فصل آینده‌ی ما» و «سکوتی از یک داستان» دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. ویدیوی یک دقیقه‌ای ذیل مجموعه‌ای از سه ویدیوی تبلیغاتی یاد شده است.

نام تجاری یاشیکا و شرکت مربوط به آن در سال ۱۹۴۹ و شهر ناگانو ژاپن برای تولید قطعات ساعت پایه‌گذاری شد. پس از تغییر خط تولید ساعت برای تولید دوربین، این شرکت اولین دوربین فرم متوسط خود را در ماه ژوئن سال ۱۹۵۳ میلادی با عنوان یاشیمافلِکس (Yashimaflex) که دارای لنز دوگانه‌ی بازتابشی (TLR) بود، به بازار عرضه کرد. سپس در دهه‌های آینده شرکت یاشیکا به قدری رشد کرد که به تولید کننده‌ی برجسته‌ی دوربین تبدیل شد. یکی از برترین دوربین‌های SLR سی و پنچ میلی‌متری این کمپانی در روزگاران قدیم، دوربین عکاسی یاشیکا پنتاماتیک (Yashica Pentamatic) بود.

در اکتبر سال ۱۹۸۳ این شرکت به وسیله‌ی کمپانی ژاپنی کایوسرا خریداری شد. در سال ۲۰۰۳، صنعت عکاسی دیجیتال سبب توقف تولید برندهای دوربین کُنتاکس (Contax)، یاشیکا و کایوسرا در حوزه‌ی دوربین‌های مبتنی‌بر فیلم و دیجیتالی شد. سپس در سال ۲۰۰۸ میلادی برند یاشیکا به شرکت هنگ کنگی گروه جبسن ام‌اف (MF Jebsen Group) فروخته شد.

دوربین یاشیکا

مشابه با تاریخچه‌ی اخیر شرکت پولاروید (Polaroid)، برند یاشیکا شروع به فعالیت در تمام زمینه‌های الکترونیکی مانند پخش کننده‌های موسیقی و دوربین‌های دو چشمی کرد. اما فقط کمپانی قدیمی پولاروید به واسطه‌ی احیا کردن خط تولید دوربین One Step خود به دنیای عکاسی بازگشت. و حالا به احتمال قوی، نام تجاری نوستالژی یاشیکا هم در اقدامی مشابه به فکر برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی دوربین خود است. این موضوع هنوز دقیقا مشخص نیست. مجموعه‌ی ویدیوهای تبلیغاتی یاشیکا که برای اولین بار از ماه گذشته منتشر شده است، خانمی را نشان می‌دهد که در موقعیت‌های مکانی گوناگون، از دوربین‌های قدیمی یاشیکا استفاده کرده و در نهایت به استفاده از یک لنز جانبی نصب شده روی دوربین گوشی هوشمند آیفون شرکت اپل ختم می‌شود.

دوربین یاشیکا

علاوه‌بر ویدیوهای تبلیغاتی انتشار یافته، شرکت یاشیکا اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت تبلیغاتی ویژه‌ای کرده است نشان دهنده‌ی آماده‌سازی صفحه برای یک رونمایی بزرگ است. کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در فهرست پستی وب‌سایت یاد شده، از تمامی مراحل توسعه‌ی آن مطلع شوند.

اگر یاشیکا در حال برنامه‌ریزی جدی برای ورود به بازار رقابتی صنعت دوربین‌های دیجیتال باشد، پای خود را روی ردپای برند شناخته شده‌ی روسی زنیت (Zenit) می‌گذارد که با عرضه‌ی دوربین فول فریم بدون آینه در سال ۲۰۱۸ میلادی، به فکر بازگشت و نبرد با شرکت آلمانی لایکا (Leica) است. کمپانی لایکا اخیرا در تولید دوربین‌های گوشی هوشمند با شرکت هواوی همکاری می‌کند. بنابراین اگر جزو طرفداران پر و پا قرص بازگشت برند نوستالژیک یاشیکا هستید، احتمال در آینده‌ای نزدیک با شنیدن خبرهای جدیدتری از این شرکت، هیجان زده خواهید شد.

نظرات خود را در مورد بازگشت برند قدیمی یاشیکا، با کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات