تولید اکشن‌کم توسط اپل برای رقابت با GoPro

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که احتمال ورود این کمپانی به بازار تولید دوربین‌های اکشن‌کم را مطرح کرده است.
تبلیغات

اپل همیشه با عملکرد رضایت بخش دوربین آیفون‌، نظر کاربران را جلب کرده است. با وجود استقبال از اکشن‌کم‌ها در سال‌های اخیر به‌نظر می‌رسد اپل نیز درصدد ورود به این حوزه و بهره‌برداری از این فرصت است.

هنوز مشخص نیست که وجه تمایز اکشن‌کم اپل با گو پرو در چه مواردی خواهد بود. اپل در پتنت خود سعی کرده به بیان ویژگی‌ها و تفاوت‌های اکشن‌کم خود در کنار اشاره به کمبود‌ها و نقاط ضعف محصولات گو پرو بپردازد. برای مثال یکی از این نقاط ضعف این دوربین‌ها عدم امکان نصب گو پرو روی کلاه‌های مخصوص دوچرخه سواری و تخته‌ی موج‌سواری است. هرچند گو پرو چنین قابلیتی را به تنهایی ندارد، اما این کمپانی لوازم جانبی متنوعی را برای حل این مشکل تولید کرده است. در حال حاضر می‌توان با وجود انواع نگهدارنده‌ها و پوشش‌های ضد‌آب دوربین‌های گوپرو را در شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد.

با کمی دقت می‌توان به این نتیجه رسید که محصول اپل تفاوت زیادی با دوربین‌های کنونی گو پرو در بازار ندارد. در این پتنت به نکاتی از قبیل امکان اتصال دوربین به انواع سطح و ابزار‌ها از جمله ماسک غواصی، کلاه دوچرخه‌سواری و قسمت جلوی تخته موج‌سواری اشاره کرده است. در این پتنت همچنین به امکان استفاده از گوشی‌ آیفون زیر آب و ضبط تصاویر و صداها پرداخته شده است.

طراحی اکشن‌کم مورد نظر را می‌توان عمده‌ترین تفاوت محصول اپل با نمونه‌های موجود در بازار خواند. تمرکز بیشتر روی آئرودینامیک بودن دوربین در کنار امکان ضبط بهتر صدا در تمام شرایط و محیط‌ها را می‌توان در زمره‌ی نقاط قوت این محصول برشمرد.

این پتنت سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۲ میلادی توسط اپل ثبت شده و شامل موارد دیگری از پتنت‌های کداک است که اپل چند سال پیش آن‌ها را خریداری کرده است. اپل هیچ‌گاه در تاریخ کمپانی خود دوربینی را روانه‌ی بازار نکرده، اما آیفون‌های این کمپانی در سال‌های اخیر سهم بزرگی را در ثبت تصاویر زیبا و به یادماندنی داشته‌اند، از این‌رو شاید این کمپانی درصدد ورود به بازار‌های جدیدی است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که ثبت پتنت به معنای تولید یک محصول نیست، اما گذر زمان تولید یا عدم تولید چنین محصولی را ثابت خواهد کرد.

 منبع technobuffalo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات