کانن و آیفون ۵؛ پرکاربردترین دوربین‌های ۲۰۱۴ برای ثبت تصویر در فلیکر

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو‌های فلیکر، به تازگی آماری منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی دوربین‌ها و گجت‌هایی است که تصاویر اشتراک‌گذاشته در فلیکر با آن ثبت شده‌اند.
تبلیغات

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط فلیکر، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰ میلیارد تصویر توسط ۱۰۰ میلیون کاربر منحصر به فرد در فلیکر آپلود شده‌ است. تصاویر ارسال شده به فلیکر توسط خیل عظیمی از عکاسان صورت می‌پذیرد که میان این افراد می‌توان انواع عکاسان آماتور و حرفه‌ای را یافت. با جمع‌آوری داده‌های مربوط به دوربین‌هایی که این تصاویر با آن ثبت شده‌اند می‌توان گجت‌های محبوب عکاسی را میان کاربران یافت.

فلیکر در آمار خود انواع دوربین‌ها و برند‌ها را بصورت دسته‌بندی شده‌ای نمایش نداده، بلکه آمار مربوط به گوشی‌های‌هوشمند و انواع مدل‌های دوربین را که شامل دوربین‌های بدون آینه با قابلیت تعویض لنز و دوربین‌های DSLR می‌شود، کنار هم ثبت کرده است.

Flickr1

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، کانن، اپل و نیکون رتبه‌های اول تا سوم را را از آن خود کرده‌اند. آیفون ۵ اپل عنوان اول دوربین‌ گجت‌های موبایل را به دست آورده است. با توجه به رده‌بندی فوق می‌توان چنین نتیجه گرفت که ۱۳.۴ درصد از ۱۰ میلیارد تصویری که در سال ۲۰۱۴ توسط کاربران در فلیکر به اشتراک‌گذاشته شده، با استفاده از دوربین‌های کانن و ۹.۶ درصد آنها توسط آیفون اپل ثبت شده‌‌اند.

Flickr2

پنج برند اول در رده‌بندی مربوط به سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تغییری نداشته‌اند، هرچند رتبه‌ی آن‌ها در پنج پله تغییر کرده است. بارزترین تغییر صورت گرفته رسیدن اپل به رتبه‌ی دوم و به زیر کشیدن نیکون است. سامسونگ نیز جایگاه سونی را در رتبه‌ی چهارم از آن خود کرده است.

Flickr3

در جدول فوق نیز می‌توانید رده بندی مربوط به دوربین‌های بدون آینه را ببینید که در آن سونی با دوربین A7 پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته و جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات