گران‌ترین عکس دنیا به قیمت 6.5 میلیون دلار فروخته شد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دنیای عکاسی سرشار از ایده‌های بدیع است. مهارت و البته ذوق هنری عکاس، باعث تمایز یک اثر نسبت به سایر آثار هنری می‌شود. حالا گران‌ترین عکس دنیا به قیمت 6.5 میلیون دلار به یک کلکسیونر فروخته شده است.
تبلیغات

گران‌ترین عکس دنیا Phantom نام دارد و توسط Peter Lik ثبت شده است. این عکس در کنار سایر عکس‌های میلیون دلاری او همچون Eternal Moods به ارزش 1.1 میلیون دلار و Illusion به ارزش 2.4 میلیون دلار قرار گرفته است. این 3 عکس در مجموع درآمد 10 میلیون دلاری را برای پیتر لیک به ارمغان آورده‌اند.

طبق گفته نمایندگان لیک، این سه عکس میلیون دلاری در کنار عکس One که سال ۲۰۱۲ توسط او گرفته شد و به قیمت 1 میلیون دلار به فروش رفت، باعث شده‌ تا 4 عکس از 20 عکسی که در طول تاریخ با فروش میلیون دلاری مواجه شده‌اند، متعلق به لیک باشند.

فانتوم نسخه سیاه و سفید عکس Ghost لیک است و از آنجا که او معمولا عکس‌های سیاه و سفید نمی‌گیرد، در این مورد گفته است:

بافت‌ها و خطوطی که به‌طور طبیعی در طبیعت هستند به زیبایی خود را در خدمت عکس سیاه و سفید قرار می‌دهند. شدت نورهای متضاد و فضاهای تیره بسیار جالب هستند و باعث شده‌اند من برخی از بهترین کارهایم را خلق کنم.

اگرچه خریدار این عکس خواسته تا نامش فاش نشود، اما گزارش‌ها حاکی است، وی یکی از کسانی به شمار می‌رود که مدتها است کارهای Peter Lik را خریداری می‌کند. در این بین برخی منتقدین معتقدند که فروش این عکس فقط یک تاکتیک بازاریابی است و این عکس چندان هم ارزشمند نیست. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات