6D Mark II اولین DSLR فول ‌فریم کانن با LCD متحرک خواهد بود

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از استفاده‌ی کانن از صفحه‌ی نمایش LCD متحرک در دوربین DSLR فول‌فریم 6D Mark II دارند.
تبلیغات

پس از نیکون، به‌ نظر می‌رسد کانن نیز بالاخره به استفاده از صفحه‌ی نمایش LCD متحرک در دوربین‌های DSLR بالارده‌ی فول‌فریم خود رضایت داده است.

باتوجه به اطلاعات ثبت‌شده توسط کانن برای دریافت گواهی ساخت دوربین، 6D Mark II علاوه بر نمایشگر متحرک مفصلی (که امکان جابه‌جایی آن در تمامی زوایا را فراهم می‌کند) به وای-فای، بلوتوث و گریپ باتری جدید مجهز خواهد بود. همچنین فرم فاکتور دوربین جدید کانن قرار است نسبت به 6D قدیمی اندکی درازتر باشد.

البته معرفی صفحه‌ی چرخان در دوربین‌های فول‌فریم، احتمالا مخالفانی نیز با خود به‌ همراه خواهد داشت. درحالی‌که LCD-های متحرک برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری در شرایط و زوایای سخت مناسب هستند؛ اما احتمال عیب پیدا کردن دوربین را نیز افزایش می‌دهند و دوام آن در شرایط محیطی سخت را پایین می‌آورند. به‌ همین دلیل است که اکثر دوربین‌های بالارده‌ی مقاوم دربرابر سخت‌ترین شرایط محیطی، معمولا به LCD-های ثابت در بدنه مجهز هستند.

استفاده از LCD-های متحرک در دوربین‌های DSLR فول‌فریم موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیکون در دوربین D750 از این نوع صفحه‌ها استفاده کرده بود. البته LCD دوربین D750 نیکون تنها قابلیت جابجایی در راستای عمودی دارد و از نوع مفصلی نیست.

انتظار می‌رود 6D Mark II یک ماه دیگر معرفی و تا ماه آگوست به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات