سونی سال ۲۰۱۸ سنسور مدیوم فرمت ۱۵۰ مگاپیکسلی عرضه می‌کند

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نقشه‌ی راه سونی نشان از این دارد که کمپانی ژاپنی برای عرضه‌ی یک سنسور مدیوم فرمت ۱۵۰ مگاپیکسلی در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده است.
تبلیغات

زیرمجموعه‌ی مسئول طراحی و تولید سنسور‌ دوربین سونی که Sony Semiconductor Solutions Corporation نام دارد، نقشه‌ی راه خود را تا سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است. همان‌طور که اشاره کردیم، زیرمجموعه‌ی مورد نظر سونی مسئول طراحی و توسعه‌ی سنسور‌های تصویری این کمپانی است که در انواع گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برنامه‌ی سونی برای ساخت سنسور‌های دوربین، موارد بسیار جالب توجهی وجود دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سونی در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ دو سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی ۴۴ در ۳۳ میلی‌متری و یک سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی ۵۵ در ۴۱ میلی‌متری مدیوم فرمت معرفی کند. هر دو سنسور سونی از نوع BSI یا Backside Illuminated هستند که با استفاده از آن می‌توان در محیط‌های کم‌نور خروجی بسیار درخوری از نظر کیفیت بالای تصویر دریافت کرد. سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی از نوع سنسوری است که اکنون در دوربین‌هایی نظیر GFX فوجی و X1D هسل‌بلاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتمالا سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی سونی در دوربین Phase One 100XF مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین در نقشه‌ی راه سونی می‌توان برنامه‌ریزی برای رونمایی از یک سنسور مونوکروم یا سیاه و سفید ۱۵۰ مگاپیکسلی ۵۵ در ۴۱ میلی‌متری را نیز مشاهده کرد که در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

سنسور‌های جدید سونی امکان بزرگنمایی تصویر با درصد بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار خواهند داد. کاربرد این سنسور‌ها فقط محدود به دوربین‌های عکاسی نیست و از آن‌ها می‌توان در تصویربرداری هوایی، دوربین‌های مداربسته با دامنه‌ی دید گسترده و همچنین کاربردهای نظارتی در صنایع تولیدی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات