سایبرشات HX 350 سونی با قابلیت زوم اپتیکال ۵۰ برابری رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی دوربین کامپکت جدیدی از سری سایبرشات با نام Cyber-shot HX 350 معرفی کرده است که قابلیت‌هایی نظیر فیلمبرداری 24p و همچنین زوم اپتیکال تا ۵۰ برابر را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

سونی دوربین کامپکت جدیدی از سری سایبرشات رونمایی کرده است که قابلیت‌های جالب توجهی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی ویژگی‌های این دوربین باید به فیلم‌برداری 24p اشاره کرد. هرچند کاربران گزینه‌های بسیار بهتری برای فیلم‌برداری با استفاده از 24p در اختیار دارند، اما سونی این ویژگی را با در نظر گرفتن جنبه‌ی بازاریابی در محصول خود نهفته است. با استفاده از سایبرشات جدید می‌توان از Optical SteadyShot Active Mode ویدیوهای فول اچ‌دی را در حالت 24p حتی در حالت حرکت یا زوم کردن به‌صورت کاملا روان فیلم‌برداری کرد.

با استفاده از حالت Intelligent Active Mode دیگر خبری از بلور شدن در فیلم‌برداری نیست و با استفاده از آن دیگر تصاویر به‌صورت تار ثبت نمی‌شوند. سونی مدعی شده است کاربران با استفاده از دوربین جدید سایبرشات برای ضبط ویدیو بدون استفاده از سه‌پایه یا تجهیزات نگهدارنده دوربین و فقط با در دست داشتن دوربین، می‌توانند به‌سادگی ویدیوهای باکیفیتی ثبت کنند؛ چراکه سایبرشات جدید سونی از تکنولوژی تحلیل هر فریم به همراه تثبیت‌کننده‌ی تصویر ۵ محوره بهره می‌برد. استفاده از فناوری‌های مورد اشاره باعث شده است تصاویر ثبت‌شده با استفاده از دوربین کمترین تارشدگی را داشته باشند.

دوربین سایبرشات HX 350 سونی

از دیگر ویژگی‌های این دوربین باید به Motion Shot Video اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت، برای مثال در زمان فیلم‌برداری از فرایند سرویس زدن یک تنیسور، مجموعه‌ی تصاویری که هر یک در کسری از ثانیه ثبت می‌شوند، کل فرایند را در قالب تصویر ذخیره می‌کنند. دوربین هنگام ضربه، حرکت انجام‌شده را تعقیب می‌کند. با ثبت تصویر می‌توان ویدیوی ایجادشده را در تلویزیونی 4K به زیبایی مشاهده کرد.

سونی سعی کرده است در سایبرشات HX 350 قابلیت تصویربرداری آسان برگرفته از دوربین‌های کامپکت را با ظاهر دوربین‌های DSLR ترکیب کند. سایبرشات جدید به‌راحتی در دست کاربر قرار می‌گیرد و قابلیت‌های یک دوربین رده بالا را در اختیار وی قرار می‌دهد.

دوربین سایبرشات HX 350 سونی

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، این دوربین از امکان زوم اپتیکال تا ۵۰ برابر پشتیبانی می‌کند. سنسور مورد استفاده در دوربین سایبرشات سونی از نوع Exmor R CMOS با رزولوشن ۲۰.۴ مگاپیکسلی است و از وجود موتور پردازشی BIONZ X نیز بهره می‌برد.

لنز مورد استفاده در این دوربین ساخت کارل زایس و از نوع Vario-Sonnar T است که قابلیت زوم آن عملکردی مشابه ۲۴ میلی‌متری واید تا ۱۲۰۰ میلی‌متری تله فوتو دارد. در صورتی که به هنگام زوم از Clear Image Zoom استفاده شود، سیستم دوربین به‌صورت خودکار بزرگنمایی را دو برابر افزایش می‌دهد و ترکیب زوم اپتیکال و نرم‌افزار، مجموع بزرگنمایی را ۱۰۰ برابر می‌کند.

در کنار کنترل‌های دستی این دوربین، باید به ویوفایندر الکترونیکی در کنار بدنه‌ای شبیه به یک دوربین DSLR نیز اشاره کرد. البته در پنل پشتی دوربین یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۳ اینچی تعبیه شده است که با قابلیت تنظیم زاویه، می‌توان از آن برای کادربندی استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات