Sphericam دوربین ۳۶۰ درجه جدیدش با نام Beast را رونمایی کرد

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ Sphericam که دو سال از تاسیس آن می‌گذرد سومین دوربین ۳۶۰ درجه خود را نیز با نام Beast رونمایی کرد.
تبلیغات

استارتاپ اسفریکام که دو سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد سومین دوربین ۳۶۰ سه بعدی خود را راهی بازار می‌کند. در این دوربین چهار سنسور بزرگ با نرم‌افزار همراه با قابلیت ثبت ویدیوهای 6K و همچنین تصاویر ۱۰ بیت RAW عرضه می‌شود. این دوربین Beast نام دارد و اسفریکام برای مطرح کردن نام خود در دنیای دوربین‌های ۳۶۰ درجه این محصولات را راهی بازار می‌کند.

این دوربین که صبح امروز رونمایی شده از وجود چهار سنسور یک اینچی بهره می‌برد که معمولا در دوربین‌های کامپکت نظیر RX100 V سونی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این چهار سنسور قادر هستند تا ویدیوی ۳۶۰ درجه را ثبت کنند. هر یک از سنسور‌ها قابلیت ثبت ویدیو با رزولوشن 4K را دارد و در کنار هم مجموع رزولوشن تصویر ثبت شده ۵۷۸۰ در ۲۸۹۰ پیکسل می‌شود.

نرم‌افزار توسعه‌یافته برای این دوربین قادر است با سرعت بالایی تصاویر ثبت‌شده را به هم چسبانده و یک تصویر ۳۶۰ درجه را ارائه کند، به‌طوری‌که به‌موجب سرعت بالا می‌توان از آن برای استریم تصاویر و ویدیو به اینترنت یا هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کرد. سنسور‌های مورداستفاده قادرند تصاویر با فرمت RAW را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کنند که نتیجه‌ی اتصال تصاویر به هم ویدیویی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌شود.

با توجه به ثبت تصاویر ۱۰ بیت RAW این دوربین قادر است تصاویری را با رنگ‌بندی طبیعی و همچنین جزئیات بالا در محیط‌های کم‌نور به ثبت برساند.

این دوربین قادر است تصاویر را با نرخ ۲.۸ گیگابایت در هر ثانیه روی حافظه‌ی داخلی ذخیره کند که این توانایی به مدد حافظه‌ی SSD داخلی کسب شده است. باتری این دوربین نیز تا ۲ ساعت انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند.

ظاهر دوربین Beast بیش از آنکه شبیه به یک دوربین ۳۶۰ درجه باشد بیشتر شبیه به یک هارد اکسترنال است، چراکه از نظر ظاهری این دوربین متشکل از یک مکعب مشکی ایستاده است. روی این دوربین چهار نمایشگر برای نمایش منظره‌ای که هر یک از سنسورها ثبت می‌کنند، وجود دارد، حال آنکه از جمله‌ی کنترلرهای دیگر باید به سرعت شاتر، حساسیت سنسور و تنظیم روشنایی سنسور اشاره کرد.

در کنار Beast اسفریکام یک دوربین ۳۶۰ درجه با قابلیت ثبت تصاویر 4K‌ را نیز معرفی کرده که کروی شکل است. Beast بیشتر با در نظر گرفتن کاربران حرفه‌ای طراحی شده است.

اسفریکام اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول ارائه نکرده، اما به نظر می‌رسد قیمت آن بیش از Sphericam 2 خواهد بود که با برچسب قیمت ۲۴۹۹ دلاری به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات