تصویر زیبایی از مسابقات المپیک که توسط رباتی به نام Getty ثبت شده است

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از هیجان انگیزترین و شاید سخت‌ترین کارها، عکس‌برداری از مسابقات شنا در زیر آب است. هرچند به تازگی رباتی به نام Getty ساخته شده که نه تنها این کار را بسیار آسان‌تر کرده بلکه اجازه می‌دهد عکاسان تصاویر بهتری نیز در زیر آب ثبت کنند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

هر بار در مسابقات بزرگ شنا، تنها شرکت‌کنندگان نیستند که در استخر مسابقه حضور دارند؛ بلکه برای اینکه خبرگزاری‌ها بتوانند تصاویر ناب و زیبایی را برای خوانندگان خود تهیه کنند دوربین‌هایی را در کف استخرها نصب می‌کنند.

اصولا روش عکسبرداری به این حالت است که تصاویر از راه دور ثبت می‌شوند؛ اما عکاس باید حدس بزند که فاصله شناگر با زاویه دوربین چقدر بوده و کجا آن را باید نصب کند. به همین دلیل باید به شدت مراقب باشد زیرا در صورت از دست دادن صحنه‌ای دیگر شانس تکرار آن وجود ندارد.

امسال آژانس عکاسی Getty اقدام جالبی انجام داده است. سه عکاس به نام آل بلو، کلیو رز و آدام پرتی که هر سه در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ حضور دارند از دکل رباتیکی استفاده کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تصاویر به مراتب بهتری ثبت کنند.

در این روش به جای اینکه از یک انسان در زیر آب‌ها استفاده شود ربات‌ها کار را برای این سه عکاس آسان‌تر می‌کنند. دکل ضدآب کوچکی در استخر کار گذاشته شده که می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد. عکاسان نیز کنترل کامل به دوربین دارند و می‌توانند تنظیمات مختلف انجام داده، زاویه را مشخص کرده و حتی زوم کنند.

البته کار به همین‌جا خاتمه نمی‌یابد زیرا دکل قادر است دوربین را به سه جهت مختلف بچرخاند؛ بنابراین به عکاسان اجازه داده می‌شود تا از زوایای مختلف بتوانند از شناگران عکس بگیرند.

از دیگر قابلیت‌های مهمی که این ربات در اختیار عکاسان قرار داده این است که می‌توانند به آنچه دوربین قرار است عکس بگیرد آگاهی داشته و از طریق یک نمایشگر، آنچه دوربین می‌بیند را مشاهده کنند. همانطور که متوجه شدید این مزیت بزرگی نسبت به روش‌های قدیمی است که عکاسان باید همه چیز را با توجه به حدسیات انجام می‌دادند و به اتفاقاتی که در زیر آب می‌افتد کوچک‌ترین آگاهی نداشتند.

بلو در مصاحبه‌ای که با CNN داشته گفته است:

این ربات‌ها برای من تنها وسیله‌ای هستند که بتوانم تصاویر بهتری را ثبت کنم. ربات قدرت تفکر یا پرورش ایده را ندارد؛ اما می‌تواند به ما کمک کند تا تصاویر به مراتب بهتری را نسبت به قبل تهیه کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات