DxOMark، ویژگی‌های سنسور کانن EOS 1D X Mark II را مورد بررسی قرار داد

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
DxOMark سنسور مورد استفاده در دوربین Canon 1D X II را مورد بررسی قرار داده و پیشرفت‌های صورت گرفته در سنسور این دوربین را بررسی کرده است. با زومیت باشید تا نگاهی به ویژگی‌های این سنسور داشته باشیم.
تبلیغات

DxOMark سنسور جدید مورد استفاده در دوربین Canon 1D X Mark II را مورد بررسی قرار داده و ویژگی‌های این سنسور را با رقبایش در کلاس مورد نظر مقایسه کرده است. از ویژگی‌های این سنسور می‌توان به داینامیک رنج پایین در حساسیت پایین سنسور و عملکرد فوق‌العاده در ایزوی بالا اشاره کرد که تمام ایم قابلیت‌ها در نهایت امتیاز ۸۸ را برای این دوربین به ارمغان آورده و این دوربین را ره رقیبی قدرتمند برای D5 نیکون تبدیل کرده است.

با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان به این موضوع اشاره کرد که نسل جدید تراشه‌ی کانن به گونه‌ای طراحی شده تا عملکرد بالای دوربین را در ایزوی پایین با داینامیک رنج بالا در مقایسه با نسل‌های پیشین این دوربین در اختیار کاربران قرار دهد. سنسور کانن X 1D mark II به اندازه‌ای خوب عمل کرده که 5D نیکون را پشت سر گذاشته است.

رده بندی سنسور دوربین Canon EOS 1D X Mark II

هرچند این سنسور در کلاس دوربین‌های این رده عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته، اما باید به این موضوع اشاره کرد که در رده‌بندی کلی، این سنسور در جایگاه ۲۱ در کنار تراشه‌های رزولوشن بالای مورد استفاده در دوربین‌‌های چون نیکون D810 و سونی a7R II قرار دارد، البته این سنسورها در عملکرد نظیر عکسبرداری در محیط‌های کم نور و داینامیک رنج، سنسور کانن را پشت سر می‌گذارند. چیزی که در مورد سنسور کانن حائز اهمیت است، قابلیت ثبت ۱۶ فریم تصویر پشت سر هم در هر ثانیه است.

نظر شما در مورد دوربین کانن و امتیاز کسب شده توسط آن در DxOMark چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات