عرضه دوربین های کامپکت نیکون به دلیل زلزله ماه آوریل ژاپن تا ماه اکتبر به تعویق افتاد

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیکون اعلام کرده به دلیل آسیب دیدن برخی از کارخانه‌های خود در اثر زلزله، عرضه‌ی شماری از دوربین‌های کامپکت این شرکت تا اکتبر سال جاری میلادی به تعویق افتاده است. از این جمله می‌توان به دوربین‌های A900 و A700 اشاره کرد که به دلیل آسیب دیدن تامین‌کنندگان این کمپانی پس از ماه اکتبر راهی بازار می‌شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی نیکون اعلام کرده عرضه‌ی دوربین‌های کامپکت خود را تا ماه اکتبر به تعویق می‌اندازد. براساس اطلاعات ارائه شده از جمله‌ی دوربین‌های این کمپانی که پاییز سال جاری راهی بازار خواهند شد، باید به A900 و A700 ‌اشاره کرد. تاخیر در عرضه‌ی دوربین‌های کامپکت نیکون به دلیل وقوع زلزله و آسیب دیدن شماری از تامین‌کنندگان این کمپانی است.

در اوایل آوریل سال جاری میلادی نیکون اعلام کرده بود که عرضه‌ی دوربین‌های مورد نظر به دلیل بروزرسانی نرم‌افزاری تا ماه جولای به تعویق می‌افتد، حال آنکه وقوع زلزله در کوماموتوی ژاپن باعث شده تا دوربین‌های مورد نظر برای عرضه در ماه اکتبر و سپس بعدتر راهی بازار شوند.

همانطور که می‌دانید در ۱۶ آوریل سال جاری میلادی منطقه‌ی کوماموتوی ژاپن چند روز شاهد وضوع زمین لرزه‌هایی بود که بزرگ‌ترین آن‌ها ۷ ریشتر قدرت داشت. بسیاری از زیرساخت‌های تولید ماژول‌های مورد استفاده در دوربین‌های دیجیتال که کامپوننت‌های مورد نیاز کمپانی‌هایی نظیر سونی، نیکون و فوجی‌فیلم را تولید می‌کنند، آسیب دیدند. در ابتدا نیکون از میزان خسارت‌های وارد شده اطلاعی نداشت و از این‌رو برآوردی در خصوص عقب ماندگی صورت گرفته انجام نشده بود.

نیکون با انتشار بیانیه‌ای رسمی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما از تمام مشتریان و شرکای تجاری خود و تمام افرادی که برای استفاده از محصولات جدید برنامه‌ریزی کرده بودند، به خاطر تاخیر ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم.

از جمله‌ی دوربین‌هایی که شامل تاخیر در عرضه شده باید به COOLPIX A900 اشاره کرد که زوم اپتیکال ۳۵ برابری را در قالب بدنه‌ی یک دوربین کامپکت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی سایر قابلیت‌های این دوربین باید به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه اشاره کرد. سنسور مورد استفاده در این دوربین 1/2.3 اینچی است. وجود بلوتوث داخلی و همچنین نمایشگر ال‌سی‌دی این دوربین فشرده را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسی تبدیل می‌کند.

نیکون B700 دارای بدنه‌ی بزرگ‌تری است که امکان زوم اپتکیال تا ۶۰ برابر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دوربین از همان سنسور A900 استفاده می‌کند. از جمله‌ی برتری‌های B700‌ در مقایسه با A900 باید به امکان استفاده از وای-فای به جای بلوتوث اشاره کرد.

کارخانه‌ی تولید سنسورهای سونی تا یک ماه پس از وقوع زلزله بسته بود، از این‌رو کمپانی‌هایی نظیر نیکون که از سنسورهای سونی استفاده می‌کردند، شاهد دیرکرد در دریافت ماژول‌های خود بودند. مشکلات ایجاد شده در کارخانه‌ی تولید سنسورهای سونی باعث شده تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که از سنسورهای این کمپانی استفاده می‌کنند نیز با مشکلاتی روبرو شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات