لنوو دوربین واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه‌ با قابلیت استریم زنده می‌سازد

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام مدیر اجرایی لنوو، ظاهرا این کمپانی در حال ساخت یک دوربین با قابلیت فیلمبرداری ۳۶۰ درجه‌ای است که می‌تواند به صورت همزمان ویدیوهای در حال ضبط را به صورت زنده استریم کند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد لنوو علاوه بر تلفن‌هوشمند فب ۲ پرو (Phab 2 Pro Tango) در حال کار روی محصولات دیگری در حوزه واقعیت مجازی است. علاوه بر محصول مذکور مشخص شده که این شرکت در حال ساخت یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای جدید با قابلیت استریم زنده است.

ابتدا در گزارش‌های مختلفی اعلام شده بود که لنوو در کنفرانس مطبوعاتی Tech World امسال از این دوربین جدید نیز رونمایی خواهد کرد، اما این اتفاق رخ نداد و محصول مذکور روی استیچ مراسم یاد شده معرفی نشد. اما با این وجود مدیر اجرای لنوو در مصاحبه اختصاصی‌ خود با وب‌سایت UploadVR (وب سایتی که تمرکز اصلی آن موضوعات و محصولات مرتبط با واقعیت مجازی است) در مورد یک دوربین با قابلیت فیلمبرداری ۳۶۰ درجه صحبت کرده است.

گزارش شده که دوربین این محصول از پردازنده‌ Movidius Myraid 2 بهره می‌برد و علاوه بر ضبط فیلم در حالت ۳۶۰ درجه، قادر است به طور همزمان فیلم در حال ضبط را به صورت زنده و بی‌سیم استریم کند. البته آنچه گفته شد تنها اطلاعاتی است که در حال حاضر از این دوربین در دسترس است و فعلا جزئیات بیشتری در مورد آن نمی‌دانیم.

تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله ال‌جی و سامسونگ، در سال جاری محصولاتی را با قابلیت فیلمبرداری ۳۶۰ درجه معرفی کرده‌اند. با این وجود کیفیت تصاویر ماژول دوربین ۳۶۰ درجه ال‌جی جی ۵ در حد یک دوربین رده‌پایین ۳۶۰ اعلام شده است. سامسونگ نیز در کنگره جهانی موبایل امسال موسوم به MWC، دوربینی به نام Gear 360 را معرفی کرد.

در نطق اصلی رویداد Tech World لنوو، این شرکت از گوشی‌هوشمند پرچمدار بعدی خود یعنی Moto Z رونمایی کرد و در کنار این محصول، از دستگاه دیگری به نام Phan 2 Pro نیز پرده برداشت که در واقع اولین موبایل‌هوشمند این کمپانی بر مبنای فناوری واقعیت مجازی تانگو است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در حال حاضر دوربین‌هایی با قابلیت فیلمبرداری ۳۶۰ درجه می‌توانند در بین کاربران جایگاه مناسب و قابل توجهی را به دست آورند یا صرفا این محصولات فقط برای طیف خاصی از افراد در نظر گرفته شده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات