لنز ماکرو جدید کانن مجهز به فلش حلقه‌ ای است

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کانن (Canon) را به تولید دوربین‌های با کیفیت می‌شناسیم. این شرکت همچنین در زمینه تولید لنز‌های مختلف فعالیت می‌کند. حال کانن لنز ماکرو جدیدی معرفی کرده که مجهز به یک فلش حلقه‌ای است. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لنز ماکرو جدید کانن که با نام EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM معرفی شده دو ویژگی بسیار جالب دارد:

  • این محصول یک لنز EF-M برای سیستم‌های بدون آینه EOS M است. می‌توان گفت کانن به طور کامل نسبت به سیستم EOS M بی‌تفاوت بوده و از زمان معرفی این سیستم که به ۴ سال پیش برمی‌گردد، فقط ۵ لنز را برای آن عرضه کرده است. این ۵ محصول شامل ۴ لنز با بزرگنمایی کم و یک لنز ۲۲ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/2 می‌شود. این لنز جدید ماکرو ۲۸ میلی‌متری، ششمین محصولی است که کانن برای سیستم EOS M عرضه کرده، اما مجهز به یک فلش حلقوی خاص است که در هچکدام از لنزهای DSLR این کمپانی که تعدادشان کم هم نیست، دیده نمی‌شود.
  • این محصول طراحی نوآورانه‌ای دارد. بیشتر عکاسانی که از لنزهای ماکرو استفاده می‌کنند، فاصله کانونی بیشتر را ترجیح می‌دهند، چراکه در این شرایط اختلالی در سوژه‌های آن‌ها ایجاد نخواهد شد، این موضوع حتی در مورد سوژه‌های ثابت هم صدق می‌کند. لنزهای ماکرو عریض‌تر به ایجاد سایه‌ها تمایل دارند زیرا هنگام استفاده از آن‌ها باید به سوژه نزدیک باشید. در هرحال لنز ۲۸ میلی‌متری EF-M به دلیل داشتن یک فلش حلقوی کوچک که آن را احاطه کرده، در واقع دو ماکرو کوچک قابل کنترل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما می‌توانید در آن واحد از هردو یا از یکی از آن‌ها استفاده کرده و نیز شدت نور را مطابق نیاز خود تنظیم کنید. علاوه بر این کانن اعلام کرده که مکانیزم خاص این لنز، به جلوگیری از ایجاد سایه‌ها کمک می‌کند.

استفاده از یک لنز ماکرو در سیستم‌ EOS M یک امر غیرمنتظره تلقی می‌شود، اما همین عامل باعث شده تا این لنزها به محصولاتی بی‌نظیر و بدون رقیب مبدل شوند. اما باید دید که محصول یاد شده در عمل چگونه خواهد بود. EF-M 28mm F3.5 Macro IS STM از ماه ژوئن (خرداد) و با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این لنز جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات