حیوانات جهان را چگونه می‌بینند؟

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دیدن جهان از چشم حیوانات برای دوستداران حیوانات و عکاسان می‌تواند بسیار جذاب باشد، این تجربه آسان به نظر نمی‌رسد ولی این‌بار نیز تکنولوژی به کمک ما می‌شتابد؛ پت‌کم یک دوربین کوچک است که جهان را از نگاه حیوانات برای شما به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

آیا تا به حال خواسته‌اید که جهان را از چشم حیوانات خانگی خود مثل سگی کوچک، بچه گربه یا یک خوک ببینید؟ خب شما می‌توانید چهاردست و پا بر روی زمین بخزید تا بتوانید حس و نگاه حیوانات به جهان اطراف را تجربه کنید یا اینکه حیوان خود را به یک PetCam مجهز کنید.

Chris Keeney عکاس و دوستدار حیوانات کتاب جدید خود را با این عنوان معرفی کرده است: "پت‌کم؛ جهان از دریچه لنز دوستان چهار‌پای ما"

PetCam یک دوربین دیجیتال بسیار سبک وزن و کوچک است که شما آن‌ را به قلاده یا افسار حیوان موردنظر متصل می‌کنید. دستگاه می‌تواند طوری برنامه‌ریزی شود که در فواصل زمانی مشخص(یک ثانیه دو، سه، و غیره) عکس‌برداری کند. هنگامی که شما دکمه شروع بر روی دوربین را فشار دهید و حیوان خانگیتان شروع به پرسه زدن کند، دستگاه ضبط تصاویر در فاصله زمانی تعیین شده و ذخیره آنها در یک کارت حافظه داخلی را آغاز می‌کند. این دوربین زمانی که حافظه داخلی پر شود به طور خودکار متوقف می‌شود.

این تکنولوژی بیانی هنرمندانه از دید حیوانات است، این تصاویر می‌تواند عکسی از پوزه و دم یک سگ در حال بو کشیدن در مسیر پیاده‌روی روزانه، صعود یک گربه از یخچالی در آشپزخانه و یا زبان بیرون‌زده یک گاو باشد.

Keeney در مقدمه کتاب خود اشاره می‌کند که این یک دستگاه جدید است اما ایده تبدیل حیوانات به عکاسان به زمانی دور و تاریخچه عکاسی بازمی‌گردد. در سال ۱۹۰۸ در یک تلاش برای خلق عکس‌هایی هوایی از دید یک پرنده، عکاس و مخترع آلمانی Julius Gustav Neubronner یک اختراع در این راستا به ثبت رساند. این اختراع دوربینی کوچک بود که امکان اتصال آن به کبوتر‌های نامه‌رسان وجود داشت.

او تصاویر هنری خلق شده توسط کبوترش را در نمایشگاهی بین‌المللی به نمایش گذاشت و تصاویر‌چاپ شده را به شکل کارت‌پستال‌ و به عنوان سوغاتی برای بازدیدکنندگان به فروش رساند.

این قابل پیش‌بینی است که اکثر عکس‌هایی که توسط پت‌کم ثبت می‌شوند به دلیل حرکات این عکاسان پشمالو مانند کندن زمین، خاراندن و نفس‌نفس زدن، تار و غیر‌واضح باشند ولی اگر حیوان شما دید خوبی داشت و توانست عکس‌هایی جالب خلق کند؛ شاید سزاوار این باشد که حسابی شخصی در اینستاگرام برای او ایجاد کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات