سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سامسونگ با فوکوس خودکار Dual Pixel معرفی شد

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ امروز از سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد. این سنسور ۱۲ مگاپیکسلی توسط متخصصان کره‌ای تولید شده و از قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel نیز پشتیبانی می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آنکه گکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون رونمایی شد، بسیاری با سیستم فوکوس خودکار جدیدی آشنا شدند که در این گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. در سیستم فوکوس خوکار، به ازای هر پیکسل در دوربین، یک سنسور تشخیص فاز برای فوکوس قرار گرفته که با سرعت و دقت بالایی قادرند تا فوکوس روی سوژه را تنظیم کنند.

تا پیش از این فقط سونی چنین سنسوری را با نام IMX260 تولید و روانه ی بازار می‌کرد؛ حال آنکه امروز شاهد معرفی سنسوری مشابه توسط سامسونگ هستیم. ویژگی‌های سنسور معرفی شده توسط سامسونگ مشابه محصول کمپانی ژاپنی است. برای مثال می‌توان به رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی، سیستم فوکوس خودکار DualPixel و پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی اشاره کرد. همچنین باید به فناوری ISOCELL نیز اشاره کرد که با این سنسور همراه شده است. فناوری ISOCELL برای بهبود روند ثبت رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده و پیشگیری از اختلال رنگ‌ها توسعه یافته است. 

سامسونگ اطلاعاتی را در مورد زمان و نحوه‌ی عرضه‌ی این سنسور به بازار ارائه نکرده، اما انتظار می‌رود در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج این کمپانی شاهد بکارگیری این سنسور باشیم. هرچند کره‌ای‌ها اطلاعاتی را در این خصوص ارائه نکرده‌‌اند، اما سامسونگ پیش از این نیز سابقه‌ی استفاده از سنسور‌های ساخت کمپانی‌های مختلف را دارد. برای مثال در گلکسی اس ۶ شاهد استفاده از سنسور‌های تولید سونی و سامسونگ بودیم. باید دید که آیا تفاوت‌هایی در نسخه‌هایی از گلکسی اس ۷ از نظر دوربین شاهد خواهیم بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات