دوربین گیر 360 سامسونگ به طور رسمی رونمایی شد

یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دوربین گیر ۳۶۰ سامسونگ، گام بعدی این شرکت در راستای صنعت واقعیت مجازی، دقایقی پیش در مراسم رسمی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ رونمایی شد. مشخصات پرچمدار امسال سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ نیز دقایقی پیش در زومیت منتشر شد. در ادامه‌ی خبرهای MWC ۲۰۱۶ با معرفی مشخصات دوربین سامسونگ گیر ۳۶۰ همراه شوید.
تبلیغات

سامسونگ گیر ۳۶۰، دوربین ۳۶۰ درجه سامسونگ است که دقایقی پیش در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شد. این دوربین با قابلیت‌های جذابی که دارد، لذت فیلمبرداری فیلم‌های ۳۶۰ درجه که این روزها مرسوم شده‌اند را دارد. گیر ۳۶۰ را می‌توانید روی میز قرار دهید، بر روی پایه فیلمبرداری نصب کنید و یا حتی از پهپاد شخصی خود آویزان کنید.

فیلم‌های ۳۶۰ برای تماشا در هدست‌های واقعیت مجازی مانند Gear VR مناسب هستند. دوربین گیر ۳۶۰ نیز به لطف بهره‌مندی از دو لنز، توانایی فیلمبرداری این نوع فیلم‌ها را دارد. طراحی این دوربین بسیار خاص و ظریف است و با وزن ۱۵۳ گرمی خود، تنها یک گرم از گلکسی اس ۷ سبک‌تر است. در کنار لنزهای این دوربین از دو میکروفون قوی هم استفاده شده است. یک درگاه حافظه برای نصب کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت به همراه باتری قابل تعویض از دیگر مشخصات فنی این دوربین جذاب هستند. عمر باتری این دوربین برای ۱۴۰ دقیقه فیلمبرداری مداوم، مناسب است. حالت‌های تصویر‌برداری این دوربین، فیلم، عکس و تایم‌لپس هستند.

نسل قدیمی دوربین‌های ۳۶۰ درجه سامسونگ یعنی Project Beyond که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، دوربین‌هایی بیش از حد حرفه‌ای بودند که از ۱۶ دوربین اچ‌دی تشکیل شده بودند و برای کاربران عادی مناسب نبودند. اما گیر ۳۶۰ با داشتن دو دوربین با لنزهای چشم ماهی F۲.۰، توانایی فیلمبرداری با کیفیت نزدیک به ۴K با ابعاد ۳۸۴۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را دارد و برای کاربران عادی نیز مناسب است.

با وجود ظاهر توپی شکل این دوربین، نمی‌توان آن را زیاد حرکت داد و به نوعی نمی‌توان گیر ۳۶۰ را یک دوربین ورزشی یا Action Cam نامید. یکی از کارشناسان سامسونگ می‌گوید این دوربین بیشتر برای فیلمبرداری در شرایط سکون طراحی شده است و از این صحبت می‌توان این‌گونه برداشت کرد که گیر ۳۶۰ تنها توانایی فیلمبرداری تا ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دلیل اعمال این محدودیت، بیشتر به خاطر محدودیت‌های هدست واقعیت مجازی سامسونگ بوده است که توانایی پخش فیلم‌هایی با کیفیت بیش از این را ندارد.

دوربین گیر 360 سامسونگ به طور رسمی رونمایی شد

در کنار این دوربین یک سه‌پایه‌ی جالب نیز معرفی شده است که در صورت اتصال به دوربین آن را شبیه شخصیت EVE در انیمیشن Wall-E می‌کند. Gear ۳۶۰ قابلیت‌های نرم‌افزاری خوبی نیز دارد. می‌توانید فیلم‌های آن را به صورت مستقیم بر روی گلکسی اس ۷ یا گلکسی اس ۷ اج مشاهده کنید و یا بعد از ضبط کردن از سریق اتصال وایرلس به دستگاه منتقل کنید تا در هر دو حالت دوبعدی یا ۳۶۰ درجه بتوانید آنها را تماشا کنید. برای اشتراک‌گذاری مستقیم ویدئوها بر روی سرویس‌های فیلم ۳۶۰ درجه مانند یوتیوب ۳۶۰ نیز، ابزارهای کاربردی بسیاری در اختیار کاربر قرار دارد.

دوربین گیر 360 سامسونگ به طور رسمی رونمایی شد

زمان دقیق ارائه‌ی این گجت زیبا هنوز اعلام نشده است، اما سامسونگ عنوان کرده است که به احتمال زیاد در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، باید منتظر عرضه‌ی دوربین گیر ۳۶۰ باشیم. تنها نکته باقی‌مانده و مجهول، قیمت این دوربین است که هنوز صحبتی از آن نشده است. سامسونگ با اعمال قیمت ۹۹ دلاری برای هدست واقعیت مجازی Gear VR گام مهمی برای همه‌گیر کردن سرگرمی‌های واقعیت مجازی برداشت. اما دوربینی که امشب معرفی شد، به احتمال زیاد قیمتی بیش از این خواهد داشت. کمپانی سامسونگ می‌تواند با اعمال قیمت مناسب بر روی این دوربین، سرگرمی واقعیت مجازی را به امری عادی برای کاربران تبدیل کند و در کنار آن به فروش هدست واقعیت مجازی و نیز به تعداد کاربران سرویس اشتراک ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌اش، بیفزاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات