کانن درباره‌ سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی خود اطلاعات تازه‌ای ارائه کرد

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
کانن اواخر سال گذشته در باره‌‌ی سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی خود اطلاعات اولیه‌ای را ارائه کرد تا علاقمندان عکاسی را چشم انتظار عرضه‌ی دوربین عکاسی با این سنسور خارق‌العاده کند. این کمپانی در کنفرانس ISSCC 2016 نیز اطلاعات جدیدی را در این باره ارائه کرده است.
تبلیغات

 هیروفومی تاتسوکا در کنفرانس ISSCC 2016 بار دیگر سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی شرکت کانن که در سایز aPS-H ساخته شده است را معرفی کرد. فاصله‌ی فیزیکی هر پیکسل در این سنسور ۱.۵ میکرومتر است. این سنسور براساس فناوری ۰.۱۳ میکرومتری ساخته شده است. سنسور جدید کانن در حداکثر رزولوشن خود برای ۵ فریم در ثانیه ۱.۹۷ وات انرژی مصرف می‌کند. 

از جمله فناوری‌های جالبی که در دل این سنسور جای داده شده می‌توان به این موارد اشاره کرد: 

  • تمام سیگنال‌ پیکسل‌ها توسط ستون‌های SS-ADC تبدیل شده و از طریق یک مسیر منتقل می‌شوند.
  • هر کدام از ستون‌ها نیز PGA اختصاصی خود را دارند تا بتواند براساس قدرت سیگنال بین حالت 4X یا 1X سوئیچ کند.
  • تصاویر گرفته شده با این سنسور رزولوشنی ۱۹٫۵۸۰ در ۱۲٫۶۰۰ پیکسلی دارند که رکورد ثبت تصویر از نظر سایز را به خود اختصاص داده است.
  • در زمان معرفی این محصول، می‌توان با بهره‌گیری از این سنسور، تصویری را از یک هواپیما از فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری ثبت کرده و نوشته‌های روی آن را نیز به راحتی خواند. 

در مقایسه با سنسور APS-C سایز سنسور APS-H بزرگ‌تر است، اما این سنسور در مقایسه با سنسورهای فول فریم از سایز کوچک‌تری برخوردار است. کانن با ارائه‌ی این سنسور قصد ندارد تا سنسورهای سایز APS-H را مجددا وارد بازار کند. بسیاری بر این باورند که سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی کانن نهایتا در سایز فول‌فریم و در قالب یک دوربین پرچمدار روانه بازار می شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات