کانن دوربین پرچمدار 1D X Mark II را با قابلیت ثبت ویدیو‌های 4K معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
نیکون در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید دوربین پرچمدار خود رونمایی کرد و امروز نیز کانن از دوربین EOS-1D X Mark II پرده برداشت که می‌توان آن را پاسخی برای D5 نیکون خواند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نیکون در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید دوربین پرچمدار خود با نام D5 رونمایی کرده و دوربین پرچمدار خود را پس از ۴ سال بروز کرد. حال کانن نیز برای دور نماندن از قافله ساعاتی پیش نسل جدید دوربین پرچمدار خود را رونمایی کرد. EOS-1D X Mark II نسل جدید دوربین پرچمدار کانن است که باید دید در رقابت با نیکون چه چیزی در چنته دارد. هدف از ارائه‌ی این دوربین به بازار جلب نظر کاربرانی نظیر عکاسان ورزشی و عکاسان ژورنالیست است که نیاز دارند تا صحنه‌های ناب را با سرعتی بسیار بالا شکار کنند. ظاهر این دوربین نیز به گونه‌ای طراحی شده تا استفاده از آن در شرایط سخت بسیار راحت بوده و دست عکاس را برای ثبت انواع تصاویر باز نگه دارد.

کانن در دوربین خود از یک سنسور فول فریم ۲۰.۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که قادر است در حالت فوکوس خودکار تا ۱۴ فریم را در ثانیه ثبت کند. در صورت غیرفعال کردن حالت فوکوس خودکار، تعداد فریم‌های ثبت شده در هر ثانیه توسط این دوربین به ۱۶ عدد می‌رسد. دامنه‌ی حساسیت سنسور مورد استفاده در این دوربین از ۱۰۰ تا ۵۱٬۲۰۰ است. این دوربین قادر است تا تصاویر 4K را با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه ضبط کند. در قسمت پشتی یک نمایشگر ۳.۲ اینچی با وضوح ۱.۶۲ میلیون نقطه قرار گرفته است. سیستم فوکوس خودکار این دوربین قادر است تا ۶۱ نقطه را شناسای کند. کانن همچنین در دوربین خود از وجود سنسور جی پی اس نیز بهره برده است. ظاهر این دوربین در مقایسه با 1D X اوریجینال تغییر آنچنانی را به خود ندیده است.

براساس اطلاعات ارائه شده این دوربین از ماه آوریل با قیمت ۵٫۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. در صورتی که کاربران درصدد خرید باندل این دوربین با کارت حافظه‌ی CFast با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و ریدر این کارت باشند، قیمت دوربین افزایش پیدا می‌کند. در صورت تمایل به خرید آداپتور وای-فای، ۶۰۰ دلار دیگر به قیمت این دوربین اضافه خواهد شد.

دوربین 1D X Mark II
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات