پاناسونیک، دوربین 4K سوپرزوم خود را با نام Lumix FZ1000 معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز پاناسونیک از دوربین جدید خود با نام FZ1000 رونمایی کرد. این محصول به عنوان اولین دوربین دیجیتال کامپکت دنیا با قابلیت فیلم‌برداری 4K معرفی شده است. البته منظور از کامپکت اینجا دوربین‌های جیبی جمع و جور نیستند، اینجا با یک دوربین DSLR باریک، روبرو هستیم. در واقع دروبین FZ1000 پاناسونیک، رقیب محصولات سری RX10 سونی است نه دوربین‌ فشرده RX100M3.
تبلیغات

پاناسونیک قیمت ۸۹۹.۹۹ دلار را برای دوربین FZ1000 خود در نظر گرفته است و قرار است آن را از ماه آینده وارد بازار جهانی کند. به این ترتیب از نظر قیمت نیز FZ1000 در جایگاه مناسب‌تری در مقایسه با RX10 سونی قرار می‌گیرد.

دوربین FZ1000 پاناسونیک همچون RX10 از یک سنسور ۱ اینچی برخوردار است و کمپانی ژاپنی تولید کننده آن ادعا می‌کند که این سنسور در محیط‌های کم نور، بازده خارق‌العاده‌ای دارد. این دوربین همچنین به موتور پردازش تصویر Venus مجهز شده تا عکس‌برداری در محیط‌های داخلی و زیر نور مصنوعی را بهبود بخشد.

دوربین FZ1000 به یک لنز 25-400mm به همراه f/2.8-4.0 مجهز شده تا امکان خلق تصاویر عمیق که در آن‌ها پس زمینه به خوبی از سوژه عکاسی جدا می‌شود، میسر گردد. این لنز بزرگنمایی ۱۶ برابر را به کمک کنترل ۵ مرحله‌ای میسر می‌کند تا امکان بزرگنمایی نرم و پیوسته که در فیلم‌برداری کاربرد دارد، فراهم شود.

بدون شک جذابیت دوربین FZ1000، قابلیت فیلم‌برداری آن است. این دوربین قادر است در رزولوشن 4K فیلم برداری کند آن هم با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه. نکته جالب‌تر اینکه اگر قصد داشته باشید در رزولوشن 1080p فیلم‌برداری کنید، که در حال حاضر اکثر عکاسان این رزولوشن را ترجیح می‌دهند، آن‌وقت می‌توانید با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. در این رزولوشن کاربر می‌تواند از سیستم لرزش‌گیر پیچیده‌ی پنج محوری این دوربین نیز بهره ببرند.

پاناسونیک قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی را به دوربین جدید خود اضافه کرده است تا امکان اعمال افکت‌های مختلف ویدیویی میسر شود. با این دوربین می‌توان با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه در رزولوشن 720p تصویر برداری کرد و ویدیوهای Time Laps یا حرکت آهسته ساخت. امکان اضافه نمودن افکت‌های شبیه به آنچه در اپلیکیشن موبایل اینستگرام وجود دارد در دوربین FZ1000 نیز گنجانده شده است.

از دیگر امکانات دوربین FX1000 می‌توان به صفحه نمایش ۳ اینچ LCD با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه به طرفین و ۲۸۰ درجه بصورت عمودی اشاره کرد. این دوربین از NFC و WiFi نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند از طریق اپلیکیشن اختصاصی خود پاناسونیک به سادگی تصاویر گرفته شده را به ابزارهای موبایل منتقل کند.

از نظر عکس‌برداری پشت سر هم یا Burst Mode این دوربین قادر است ۱۲ عکس را با حداکثر رزولوشن در یک ثانیه بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات