راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی و تاچ اسکرین [اسفند ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
بهترین لپ تاپ لمسی بازار
لپ‌تاپ لمسی در ابعاد و اندازه‌های مختلف از ۱۵ میلیون تا ۱۵۰ میلیون در بازار موجود است؛ اما فهرست بهترین لپ‌تاپ لمسی چه مدل‌هایی را دربرمی‌گیرد؟
تبلیغات

برای کسانی که دوست دارند کارهایشان را به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه، با نمایشگر لپ‌تاپ انجام دهند و به هر دلیلی، لمس نمایشگر را به کار با ماوس و کیبورد ترجیح می‌دهند، شناختن بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی بازار، امکاناتی که در اختیار قرار می‌دهند و آشنایی با فرم‌فکتورهای مختلف آن‌ها، قطعاً بی‌فایده نخواهد بود.

همین‌ حالا در بین بهترین گوشی های تاشدنی بازار نمونه‌هایی مثل گوشی گلکسی زد فولد ۵ پیدا می‌شوند که از نظر بسیاری، تجربه‌ی کاربری با لپ‌تاپ‌های لمسی آینده را به‌صورت مینیاتوری فراهم می‌کند و در حالت باز شدن مانند لپ‌تاپ، نیمه‌ای از نمایشگر تبدیل به پد لمسی یا کیبورد می‌شود و در نیمه فوقانی محتوا به‌نمایش درمی‌آید.

بهترین لپ تاپ های 2024 بازار ایران [بهمن ۱۴۰۲]
بهترین لپ تاپ های 2024 بازار ایران [بهمن ۱۴۰۲]
مطالعه '27

لپ‌تاپ‌های لمسی هنوز فرم‌فکتوری کاملاً مشابه با گوشی‌های تاشدنی ندارند و مدل‌های ساده‌تری را می‌توان در بازار پیدا کرد که با وجود کیبورد فیزیکی به نمایشگر لمسی مجهز شده‌اند تا تجربه کاربری در برخی برنامه‌ها را بهبود دهند؛ اما هنوز مشخص نیست که کدام طراحی در نهایت بازار را تصاحب می‌کند.

خصوصیات مهم لپ‌تاپ لمسی

یکی از خصوصیت‌های مهم اغلب لپ‌تاپ‌های لمسی وزن کم آن‌ها است، زیرا غالباً کاربر برای استفاده از آن‌، دستگاه‌ را در دست خواهد گرفت. هرچند، اگر به‌دنبال لپ‌تاپ لمسی و درعین‌حال سبک هستید، توجه شما را به مقاله سبک ترین لپ تاپ های بازار جلب می‌کنیم، در این دسته‌بندی شاید راحت‌تر بتوانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

گیمینگ با تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 ایسوس
تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 ایسوس

لپ‌تاپ لمسی در فرم‌فکتورهای مشابه گوشی تاشدنی، دارای لولای ۳۶۰ درجه، طراحی ۲ در ۱ و طراحی کیبورد جداشونده با امکان تبدیل شدن به تبلت بزرگ در بازار عرضه می‌شوند. هنرمندان و طراحان دیجیتال یکی از مشتریان اصلی لپ‌تاپ لمسی به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین، پشتیبانی از قلم نیز می‌تواند جزو نکات تأثیرگذار در انتخاب لپ‌تاپ لمسی باشد.

در ادامه فهرستی از بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی بازار را تهیه کرده‌ایم تا در صورتی که نیاز به خرید لپ‌تاپ لمسی دارید با توجه به معیارهای مختلف و براساس بودجه مدنظر بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین لپ‌تاپ لمسی تا ۲۰ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو آیدیاپد 1 رنگ نقره‌ای از نمای کنار

لپ تاپ لنوو IdeaPad 1 با پردازنده Ryzen 3

لپ‌ تاپ لنوو IdeaPad 1 با پردازنده Ryzen 3 در کانال قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان اولین مدل پیشنهادی این فهرست است که نمایشگر لمسی ۱۵٫۶ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ از نوع TN و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 از پردازنده Ryzen 3 7320U استفاده می‌کند که به چهار هسته پردازشی با فرکانس بین ۲٫۴ تا ۴٫۱ گیگاهرتز مجهز است و ۶ مگابایت حافظه‌ی کش دارد. رم ۴ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD از دیگر مشخصات فنی این دستگاه به‌شمار می‌روند.

نمای جلو لپ تاپ لنوو آیدیاپد 3

انتخاب جایگزین: لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 با پردازنده اینتل

لپ تاپ IdeaPad 3 لنوو با پردازنده اینتل Core i3-1115G4 با قیمتی حدود ۱۹ میلیون تومان انتخاب دیگری است که می‌توانید در محدوده زیر ۲۰ میلیون سراغش بروید. پردازنده این لپ‌تاپ در پردازش تک‌هسته‌ای از پردازنده Ryzen 3 7320U عملکرد بهتری دارد؛ اما در پردازش چند‌هسته‌ای از آن باز می‌ماند. با‌این‌حال، اگر بخواهید رم بیشتری دراختیار داشته باشید، لنوو IdeaPad 3 با ۱۲ گیگابایت رم در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3 نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی TN با وضوح ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و پوشش مات دارد. دقت داشته باشید که نمایشگرهای TN از نظر زاویه دید و نمایش رنگ‌ها عملکرد چندان دلچسبی ندارند.

در محدوده قیمتی تا ۲۰ میلیون تومان به‌دنبال محصولی با فضای ذخیره‌سازی بیشتر هستید، شاید بتوانید مدل‌های قبلی را با پیکربندی‌های متفاوت پیدا کنید؛ اما انتخاب بهتر لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3 15ITL6 است که در فروشگاه‌های مختلف با قیمتی در حدود ۲۰ میلیون پیدا می‌شود.

بهترین لپ‌تاپ لمسی تا ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ اچ پی HP ENVY X360 15-FH0013DX لولا باز شده 360 درجه

لپ تاپ اچ‌پی ENVY X360 15-FH0013DX

لپ‌ تاپ اچ‌ پی ENVY X360 15-FH0013DX با پردازنده Ryzen 5 7530U فرکانسی بین ۲ تا ۴٫۵ گیگاهرتز ارائه می‌کند و ۶ هسته‌ی پردازشی و ۱۶ مگابایت حافظه‌ی کش دارد. رم ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4X این پردازنده را همراهی می‌کند. رم این لپ‌تاپ روی مادربرد لحیم شده است و بدین‌ترتیب دست کاربر برای ارتقای آن باز نخواهد بود.

لپ‌ تاپ ENVY X360 15-FH0013DX فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD دارد که کاربر می‌تواند با خرید یکی از مدل‌های بهترین حافظه SSD بازار برای ارتقای آن برنامه‌ریزی کند. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS با حدکثر روشنایی ۲۵۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل ارائه می‌کند.

فرم‌فکتور طراحی لپ‌تاپ اچ‌پی ENVY X360 همان‌طور که از نامش مشخص است، امکان بازشدن درِ لپ‌تاپ تا ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کند تا کاربر به‌راحتی روی صفحه‌نمایش بزرگ لمسی آن مسلط باشد.

اگر کمی افزایش بودجه داشته باشید در حدود ۳۹ میلیون تومان می‌توانید سراغ خرید لپ‌تاپ دل Inspiron 14 با پردازنده به‌روز نسل سیزدهمی Core i5-1335U بروید. نمایشگر ۱۴ اینچی TFT با وضوح ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی با رم ۸ گیگابایتی LPDDR5 از دیگر مشخصات فنی این دستگاه به‌شمار می‌رود.

نمای روبه‌روی لپ تاپ Vivobook S 14 Flip OLED TP3402 ایسوس و نمایش حالت تبلت رنگ نقره‌ای

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S 14 Flip TP3402ZA

اگر در محدوده قیمتی ۴۰ میلیون می‌خواهید لپ‌تاپ قدرتمندی خریداری کنید ایسوس VivoBook S14 Flip با پردازنده اینتل Core i5-12500H بهترین گزینه است. این پردازنده با ۱۲ هسته و ۱۶ ترد توسط رم ۱۶ گیگابایتی همراهی می‌شود و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD نیز دارد.

نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی OLED لپ‌تاپ VivoBook S14 Flip نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد و وضوح ۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ ارائه می‌کند. نسبت‌تصویر این نمایشگر ۱۶:۱۰ است و روشنایی آن در حالت HDR به ۵۰۰ نیت خواهد رسید.

بهترین لپ‌تاپ لمسی تا ۵۵ میلیون تومان

لپ تاپ اچ پی Envy X360 15 EW0023DX در حالت برگشته به پشت

لپ‌تاپ اچ پی ENVY X360 15t-fe0053dx

لپ‌تاپ اچ پی ENVY X360 15t در محدوده قیمتی بالای ۵۰ میلیون تومان با پردازنده نسل سیزدهمی کم‌مصرف اینتل Core i7-1355U فرکانسی بین ۱٫۲ تا ۵ گیگاهرتز فراهم می‌کند. این پردازنده همراه با رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD عملکرد معقولی دارد و درعین‌حال مصرف آن نیز اندکی بهینه‌تر از انتخاب جایگزین ارزیابی می‌شود.

نمایشگر اچ پی ENVY X360 15t با اندازه ۱۵٫۶ اینچ از نوع IPS نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد و وضوحی برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل ارائه می‌کند. وزن این دستگاه نزدیک به ۲ کیلوگرم است و اگر در دست گرفتن لپ‌تاپ برای کاربری شما اهمیت دارد باید به آن توجه کنید.

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED Q410VA نمای راست

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14X Q420VA

اگر اندازه کوچک‌تر نمایشگر آزاردهنده نیست و درعین‌حال می‌خواهید لپ‌تاپی قدرتمند خریداری کنید، لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14X Q420VA بدون شک با پردازنده قدرتمند اینتل Core i7-13700H در این محدوده قیمتی بر گزینه قبلی ارجحیت دارد. این تراشه در همراهی با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی M.2 حرفی برای گفتن نمی‌گذارد.

نمایشگر Zenbook 14X Q420VA اندازه ۱۴٫۵ اینچی دارد و از نوع OLED است وضوح ۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند که ایسوس آن را با نام 2.8K بازاریابی می‌کند. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نسبت‌تصویر ۱۶:۱۰ از سایر مشخصات این لپ‌تاپ لمسی به‌حساب می‌آیند.

بهترین لپ‌تاپ لمسی تا ۷۰ میلیون تومان

لپ تاپ ۲ در ۱ اچ پی اسپکتر X360 14t-ef0013dx در حالت برگشته

لپ تاپ اچ پی اسپکتر x360 14 ef2013dx

لپ‌تاپ اچ پی اسپکتر x360 14 ef2013dx با پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-1355U نمایشگر لمسی ۱۳٫۵ اینچی دارد و وزن آن به ۱٫۳ کیلوگرم می‌رسد. نمایشگر IPS این لپ‌تاپ وضوح تصویر ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسلی دارد؛ اما نرخ نوسازی آن حداکثر به ۶۰ هرتز می‌رسد. رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و پشتیبانی از تاندربولت ۴ سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ لمسی کوچک خواهد بود.

نمای نیمرخ راست لپ تاپ اچ پی Envy X360 15 EW0023DX

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ اچ پی ENVY X360 15t fe000

لپ‌تاپ اچ پی ENVY X360 15t fe000 در محدوده قیمتی ۷۰ میلیون تومان مناسب افرادی است که می‌خواهند لپ‌تاپ لمسی مجهز به گرافیک مجزا خریداری کنند. این لپ‌تاپ با پردازنده اینتل Core i7-1355U فرکانسی بین ۱٫۲ تا ۵٫۰ گیگاهرتز ارائه می‌کند. رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 همراه با گرافیک ۳۰۵۰ انویدیا با حافظه گرافیکی ۴ گیگابایت این لپ‌تاپ را برای کارهای گرافیکی آماده می‌کند.

نمایشگر لپ‌تاپ اچ پی ۱۵٫۶ اینچی و پنل آن از نوع IPS است و وضوح ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل ارائه می‌کند. نرخ نوسازی این نمایشگر از ۶۰ هرتز فراتر نمی‌رود؛ اما دیگر نکته مثبت فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی SSD روی لپ تاپ اچ پی است.

بهترین لپ‌تاپ لمسی تا ۸۰ میلیون تومان

لولای ۱۸۰ درجه‌ Zenbook 14 ایسوس

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405MA

در محدوده قیمتی ۸۰ میلیون می‌توانید سراغ لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 UX3405MA بروید که با جدیدترین نسل از پردازنده‌های اینتل، یعنی Core Ultra 7 155H روانه بازار شده‌اند. این پردازنده را می‌توان مدل کم‌مصرف Core Ultra 9 185H دانست. طبق بررسی لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED در زومیت، شاهد برتری این تراشه درمقایسه‌با Apple M2 در بعضی سناریوها بودیم.

نمایشگر ۱۴ اینچی OLED با وضوح ۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت HDR که در آزمایش‌های زومیت به ۷۸۸ نیت نیز رسید و رم ۱۶ گیگابایتی آنبورد (لحیم‌شده) LPDDR5X سایر مشخصات لپ‌تاپ Zenbook 14 OLED به‌شمار می‌روند. شارژدهی این لپ‌تاپ روی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ثابت و روشنایی ۲۰۰ نیت بیشتر از ۹ ساعت ثبت شده است.

دقت داشته باشید که پردازنده نسل اول Core Ultra اینتل می‌تواند در وضوح Full HD و با تنظیمات گرافیکی متوسط (Medium) بازی‌های AAA را اجرا کند.

اتصالات لپ تاپ ایسوس ASUS ROG FLOW Z13

انتخاب جایگزین: لپ تاپ ایسوس ROG FLOW Z13 GZ301ZE

در این محدوده قیمتی اگر می‌خواهید لپ‌تاپی مجهز به گرافیک مجزا خریداری کنید، سراغ لپ تاپ ایسوس ROG FLOW Z13 GZ301ZE بروید. این لپ‌تاپ که امکان تبدیل‌شدن به تبلت را نیز دارد به پردازنده اینتل Core i9-12900H مجهز شده است که ۱۴ هسته و ۲۰ ترد پردازشی دارد و با رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 (دو ماژول ۸ گیگابایتی) همراه می‌شود. علاوه‌براین، گرافیک انویدیا 3050Ti با حافظه گرافیکی ۴ گیگابایت این تبلت-لپ‌تاپ را برای اجرای بازی‌های AAA در حداکثر تنظیمات گرافیکی آماده می‌کند.

نمایشگر ۱۳٫۴ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز وضوح ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ ارائه می‌کند. در بررسی تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 در زومیت شاهد بودیم که حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۴۷۲ نیت خواهد رسید. شارژدهی در زمان اجرای بازی‌های سنگین کمتراز یک ساعت‌ونیم اندازه‌گیری شده است؛ اما در در کاربری معمولی و تنظیمات Eco گرافیک می‌توانید شارژدهی ۷ ساعتی را انتظار داشته باشید.

بهترین لپ‌تاپ لمسی تا ۱۰۰ میلیون تومان

لپ تاپ اچ پی HP Envy 16-H1023DX نمای راست

لپ‌ تاپ اچ پی Envy 16-H1023DX

پردازنده قدرتمند اینتل Core i9-13900H با فرکانس ۱٫۹ تا ۵٫۴ گیگاهرتز، ۱۴ هسته و ۲۰ ترد همراه با ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۸ گیگابایت گرافیک ۴۰۶۰ انویدیا مشخصات لپ‌ تاپ اچ پی Envy 16-H1023DX با نمایشگر بزرگ لمسی است که درحال‌حاضر چیزی حدود ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگر به‌دنبال لپ‌تاپ لمسی برای کارهای گرافیکی هستید لپ‌تاپ اچ‌پی Envy 16 می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوج ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ با پنل IPS و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز فضای زیادی را برای انواع کاربری شما فراهم می‌کند. دقت کنید که با این ابعاد وزن دستگاه به ۲٫۶ کیلوگرم می‌رسد و حمل‌ونقل مداوم آن درطول روز دشواری‌هایی خواهد داشت.

نمای نیمرخ راست لپ تاپ ایسوس Zenbook pro 14 duo UX8402E

انتخاب جایگزین: لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED UX8402VU

طراحی خاص لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo با دو نمایشگر برای طراحان گرافیکی جذاب به‌نظر می‌رسد. هرچند به‌عنوان بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین شناخته نمی‌شود؛ اما با درنظر گرفتن فاکتور نمایشگر لمسی می‌توان آن را در بین بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی قرار داد.

پردازنده اینتل Core i7-13700H با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و گرافیک ۴۰۵۰ با ظرفیت ۶ گیگابایت مشخصات فنی ایسوس Zenbook Pro 14 Duo را تشکیل می‌دهند؛ اما چیزی که باعث افزایش قیمت آن نسبت‌ به رقبا می‌شود وجود نمایشگر دوم ۱۲٫۷ اینچی IPS لمسی بالای کیبورد است که در هماهنگی با نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی OLED دردسترس قرار می‌گیرد.

نمایشگر دوم ایسوس Zenbook Pro 14 Duo از پس کارهای زیادی برنمی‌آید و حقیقتش را بخواهید ارزش افزوده زیادی به لپ‌تاپ اضافه نمی‌کند. تنها مزیت آن در برخی برنامه‌های گرافیکی و تدوین است که کنترل‌ها را در آن به‌نمایش در‌می‌آیند و در نتیجه باعث می‌شود فضای نمایشگر اول فقط به محتوا اختصاص یابد.

بهترین لپ‌تاپ لمسی بالای ۱۰۰ میلیون تومان

لپ تاپ ام اس آی MSI Summit E16Flip A13VFT نمای جلو

لپ‌ تاپ MSI Summit E16 Flip

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ لمسی با نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچی و با عملکرد فوق‌العاده در محدوده قیمتی ۱۱۰ میلیون تومان خریداری کنید، لپ‌ تاپ MSI Summit E16 Flip انتخاب مناسبی خواهد بود. البته، باید بدانید که استفاده از این لپ‌تاپ هیبریدی که به‌لطف چرخش ۳۶۰ درجه لولاها درِ لپ‌تاپ کامل باز می‌شود، با وزن ۲٫۱ کیلوگرمی مناسب در دست گرفتن نیست؛ اما بدون شک طراحان شیفته کار با این لپ‌تاپ تایوانی با قلم MSI Pen خواهند شد.

از طراحی مینیمال و شیک بدنه فلزی لپ‌‌تاپ MSI Summit E16 Flip که بگذریم، نمایشگر ۱۶ اینچی IPS از پس پوشش ۹۰ درصدی فضای رنگی Adobe RGB برمی‌آید که برای چنین نمایشگری عملکرد عالی حساب می‌شود. حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت، وضوح تصویر QHD و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز سایر مشخصات فنی نمایشگر لمسی آن هستند.

در بررسی MSI Summit E16 Flip زیر ذره‌بین زومیت شاهد بودیم که پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-1360P روی این لپ‌تاپ تا ۴-۵ درصد بهتر از پردازنده Core i7-13650HX ظاهر می‌شود و رم ۳۲ گیگابایتی آن را همراهی می‌کند. درگاه HDMI موجود روی لپ‌تاپ از اتصال نمایشگرهایی با وضوح 8K و 4K به‌ترتیب با نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز پشیتبانی می‌کند. شارژدهی باتری ام‌اس‌آی سامیت در حالت وبگردی به ۷ ساعت می‌رسد که این میزان با توجه به روشنایی نمایشگر و حجم کار می‌تواند تغییر کند.

لپ‌ تاپ ایسوس ROG Flow X16 2023

لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16 2022 GV601 در حالت تا شده با پشت

دیگر لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لمسی با قیمتی بیشتر از ۱۳۰ میلیون تومان، لپ‌ تاپ ایسوس ROG Flow X16 2023 است که پردازنده قدرتمند اینتل Core i9-13900H و ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۸ گیگابایت گرافیک ۴۰۷۰ انویدیا دارد. نمایشگر Mini LED وضوح QHD ارائه می‌کند و نرخ‌نوسازی آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد.

برتری لپ‌تاپ ایسوس ROG Flow X16 در مقابل لپ‌‌تاپ اچ پی Envy 16-H1023DX که بالاتر معرفی شد در وضوح بیشتر نمایشگر با اندازه مشابه، نوع پنل و نرخ نوسازی دوبرابری و صدالبته گرافیک قدرتمندتر و وزن کمتر آن (حدود ۴۰۰ گرم برابر با ۱۵ درصد) مشاهده می‌شود؛ بنابراین، اگر این موارد جزء اولویت‌های شما هستند مابه‌التفاوت ۴۰ میلیون تومانی بین این دو دستگاه نباید شما را از خرید لپ‌تاپ ایسوس منصرف کند.

بهترین لپ‌تاپ لمسی بالای ۱‍۵۰ میلیون تومان

نمای جلو و کنار لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13

لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13 یا ROG Flow X13

لپ‌تاپ هیبریدی ایسوس ROG Flow Z13 با قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان به نمایشگری ۱۳٫۴ اینچی IPS مجهز است که وضوح ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ دارد و در دسته پنل‌های ROG Nebula قرار می‌گیرد. نرخ نوسازی این نمایشگر به ۱۶۵ هرتز می‌رسد.

ایسوس ROG Flow Z13 از نظر پردازشی متکی به پردازنده اینتل Core i9-13900H و نسخه‌ی دیگری از این لپ‌تاپ با نام ایسوس ROG Flow X13 GV302XV با پردازنده AMD Ryzen 9 7940HS عرضه می‌شود.

اگر پردازش تک‌هسته‌ای را ملاک قرار دهیم، نمونه مجهز به پردازنده اینتل می‌تواند گزینه بهتری باشد؛ اما اگر می‌خواهید در پردازش گرافیکی با گرافیک یکپارچه عملکرد بهتری دریافت کنید سراغ مدل دارای پردازنده AMD بروید. توجه کنید که با وجود قیمت مشابه مدل اینتلی رم ۱۶ گیگابایتی ارائه می‌دهد و مدل دیگر رم ۸ گیگابایتی دارد.

ایسوس ROG Flow X13 GV302XV با پردازنده AMD Ryzen 9 7940HS همچنین، گرافیک مجزای ۴۰۶۰ با حافظه گرافیکی ۸ گیگابایت و توان ۶۰ واتی دارد؛ اما، مدل اینتلی با مشخصات مشابه به گرافیک ۵۰ واتی مجهز شده است. بنابراین، اگر طراح گرافیک هستید قطعاً ROG Flow X13 انتخاب بهتری برای شما خواهد بود و با هزینه‌ی بیشتر می‌توانید مدلی با رم بالاتر خریداری کنید.

جمع‌بندی

به‌طور کلی اگر لپ‌تاپی برای انجام کارهای گرافیکی می‌خواهید یا به‌دنبال نمایشگر بهتری هستید و می‌خواهید در زمان کاربری آزادی عمل بیشتری تجربه کنید، خرید لپ‌تاپ لمسی را می‌توانید مدنظر قرار دهید؛ اما، در نظر داشته باشید که چنین لپ‌تاپ‌هایی اغلب طراحی ظریفی دارند و مقاومتشان کمتر است. همچنین، وجود نمایشگر لمسی مستقیماً روی قیمت لپ تاپ اثر می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات